Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





14-sty puchar jedzie


Jeszcze tylko 29 dni do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Do walki o czternaste zwycięstwo w najtrudniejszym na świecie wyścigu długodystansowym, Audi przygotowuje się bardzo intensywnie. Począwszy od roku 2000, Audi wygrywało ten wyścig już 13 razy. W tym roku, po raz pierwszy koncern z Ingolstadt przygotował grupowe zdjęcie wszystkich triumfujących w Le Mans modeli. Każdy z nich symbolizuje „przewagę dzięki technice.” Zwycięska seria zaczęła się w roku 2000, od modelu Audi R8. Po roku zdobywania doświadczenia w Le Mans, rozpoczęliśmy sezon 2000 z całkowicie nową konstrukcją - mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. Począwszy od rozłożenia ciężaru, przez układ chłodzenia, nadwozie, aerodynamikę i wielu innych aspektów - udało się nam stworzyć wyważone auto. Co więcej, zespół Audi Sport Team Joest, a później również inne teamy, otrzymał samochód wyścigowy, na myśl o którym do dziś uśmiechają się mechanicy. Miał budowę modułową, był wytrzymały i prosty, a dzięki temu szybki w naprawie. Ważny szczegół: ponieważ skrzynie biegów samochodów wyścigowych LMP są narażone na duże obciążenia i były wówczas uważane za ulegające częstym awariom, Audi zbudowało składający się ze skrzyni biegów i tylnej osi pełny moduł tyłu, który dzięki złączom zatrzaskowym można było szybko wymienić.

Kamieniem milowym rozwoju napędu, była technika FSI wprowadzona w 2001 roku. Bezpośredni wtrysk benzyny optymalizował spalanie, korzystnie wpływał na reakcję silnika wyścigowego samochodu, a niedługo później został wprowadzony do seryjnych modeli marki Audi. Między rokiem 2000, a rokiem 2005, R8 wygrywało w Le Mans pięć razy. Za każdym razem w skład zespołu kierowców wchodził „Mister Le Mans” - Tom Kristensen. W roku 2006, Audi rozpoczęło techniczną rewolucję: model R10 TDI był pierwszym zwycięzcą w Le Mans napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Od tego momentu, klasyka wyścigów rozgrywanego nad Sarthe wygrywają tylko samochody wyścigowe LMP z napędem diesla – wśród nich osiem razy zwyciężało Audi. Wyzwanie polegało na tym, aby stworzyć sportowy, wyścigowy silnik diesla, który ma nie więcej niż 650 KM - mówi dr Ullrich. Równie trudnym zadaniem była integracja tego dwunastocylindrowego motoru z samochodem wyścigowym LMP. Masa, nacisk na osie i wymóg chłodzenia tego aerodynamicznie bardzo czułego pojazdu, stawiały wysokie wyzwania inżynierom. Od roku 2006, R10 TDI wygrał w Le Mans trzy razy pod rząd.

Historia Audi R15 TDI jest związana z aktualnym do dziś rekordem: samochód wyścigowy z silnikiem TDI V10 i akumulatorem litowo-jonowym, w 2010 r. pobił nad Sarthe niepobity tam od 39 lat rekord dystansu. Rok później debiutowało Audi R18 TDI. Ten model również został od razu zwycięzcą. Wraz z tym samochodem wyścigowym z zamkniętą kabiną, zaczęła się dla Audi nowa era w Le Mans - mówi dr Ullrich. Regulamin nakazywał nam zmniejszenie pojemności skokowej silnika z 5,5 do 3,7 litra. Dlatego, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, wydajność aerodynamiczna samochodu wyścigowego o zamkniętej budowie zyskała jeszcze większe znaczenie. Zoptymalizowana aerodynamika pomogła polepszyć czasy okrążenia, chociaż samochód miał mniejszą moc niż jego poprzednik i znacznie mniej palił. Od tej pory, wszystkie samochody wyścigowe LMP1 noszą oznaczenie R18, nawet jeżeli kryją się za tym ciągle nowe generacje modeli. Następnym, dużym krokiem był model R18 e-tron quattro z 2012 roku, pierwszy hybrydowy samochód sportowy czterech pierścieni. Audi jako pierwszy zwycięzca jadący bolidem z napędem hybrydowym, na trwałe wpisało się wtedy w historię Le Mans. Już w roku 2013 znacznie ulepszone R18 e-tron quattro ponownie triumfowało. Jednostka wysokoprężna TDI V6 napędzała tylną oś, a system hybrydowy oś przednią. Sterowanie było w pełni elektroniczne.




























auto-świat.pl


Komentarze

Popularne posty