Donau Classic
Podczas odbywającego się w dniach 26-28 czerwca dziewiątego rajdu Donau Classic, Audi Tradition zaprezentuje się przed rodzimą publicznością. W trakcie trzech dni, niemieckie regiony Donaumoos, Altmühltal i Hallertau gościć będą na swych drogach aż dziewięć oldtimerów z czterema pierścieniami na masce. W zabytkowych zasiądą znamienici goście. Trzykrotny mistrz z Le Mans Dindo Capello pojedzie samochodem Wanderer Stromlinie Spezial. W jednym z etapów wystartują także trzej członkowie zarządu koncernu z Ingolstadt. Audi jest głównym sponsorem imprezy już po raz ósmy.
Do rajdu zgłoszono prawie 240 old- i youngtimerów. Uczestnicy przyjadą z całych Niemiec, ale także z innych krajów Europy. Szczególną gratką imprezy jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster, zrekonstruowany przez Audi Tradition w 2003 roku. Dzięki trzem takim samochodom, Auto Union AG przed 75 laty zdobyło renomowany puchar konstruktorów „Coupe des Constructeurs“ w rajdzie Liege-Rzym-Liege, w którym kierowcy musieli pokonać aż 4530 kilometrów. Rajd był bardzo intensywny, szybki i wyczerpujący. Samochody mogły zatrzymywać się tylko i wyłącznie po to, by napełnić zbiorniki paliwa. Za kierownicą tego unikatowego auta zasiądzie trzykrotny mistrz z Le Mans, Dindo Capello.
Główny sponsor będzie świętować jeszcze inny jubileusz. Latem 1974 roku zadebiutowało Audi 50. Ten kompaktowy samochód, oszczędny w utrzymaniu i korzystny w zakupie, w czasie kryzysu energetycznego był idealnym poszerzeniem oferty modelowej Audi. Wyprodukowano ponad 180 tys. jego egzemplarzy. Podczas Donau Classic, podobnie jak będące rzadkością Audi 80 Variant rocznik 1967, Audi 100 Coupé S rocznik 1972, NSU Ro 80 rocznik 1976, czy Audi 920 szklany kabriolet rocznik 1939, Audi 50 znajdzie się we flocie historycznych pojazdów z czterema pierścieniami na masce.
Najstarszym autem jakie pokaże Audi Tradition jest Wanderer W 25 Cabriolet z karoserią Baura z 1936 roku. Za kierownicą tego rarytasu podczas trzeciego etapu rajdu zasiądzie Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Dr Hubert Waltl, członek zarządu ds. produkcji, wystartuje z kolei w sobotę w DKW F 93, dwuosobowym kabriolecie z roku 1956. Karmann wyprodukował jedynie 205 egzemplarzy tego pojazdu. Tego samego dnia na trasę wyjedzie także DKW Monza. To dwuosobowe coupé, które dzięki swej karoserii z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym wyprzedzało swoje czasy, zrobiło w 1956 roku furorę podczas długodystansowej jazdy na czas. Poprowadzi je prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.
Uczestnicy wystartują w czwartek o godzinie 13.30 sprzed parku Westpark w Ingolstadt. Po około trzygodzinnej podróży wiodącej przez tereny Donaumoos, zabytki motoryzacji powrócą do Ingolstadt, przejadą przez plac przed ratuszem i zakończą pierwszy etap pod budynkiem Continental. Tutaj, następnego dnia punktualnie o godzinie 9.00, padnie startowy strzał do rajdu przez tereny Jury Frankońskiej nad rzeką Altmühl oraz dalej przez miasta Rennertshofen, Solnhofen, Eichstätt, Berching i Beilngries. Pierwsze oldtimery powinny dotrzeć do mety przed Audi driving experience Center w Neuburgu nad Dunajem ok. godz. 16.30. Sobotni, trzeci etap powiedzie przez największy na świecie region uprawy chmielu Hallertau. Miejscem zarówno startu jak i mety będzie Audi museum mobile przy Forum Ingolstadt. O godzinie 8.40 entuzjaści zabytkowych pojazdów wyruszą na trasę etapu nazwanego „Zielone Złoto“ – „Grünes Gold“ i przejeżdżając przez Kelheim, Bad Gögging, Pfaffenhofen i Vohburg, ok. godziny 16.00 powrócą do Ingolstadt.
moto.wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz