Przewaga dzięki Technice...
W serii "Przewaga dzięki Technice..." kolejny koncepcik. Na dziś będzie Avus Quattro - protoplasta potężnego silnika z którego Audi szczególnie słynie.
W 1991 roku na targach motoryzacyjnych w Tokio Audi zaprezentowało futurystyczny koncept supersamochodu, który w najwyższym punkcie mierzył zaledwie 1175 mm wysokości. Bardzo stonowana stylistyka tego modelu całkowicie podyktowana była areodynamika, stąd niemal gładkie nadwozie z delikatnym przejściem od przedniej maski, przez szybę, przeszklony dach, aż do tylnej pokrywy z delikatnym spojlerem.
Autorem projektu jest Martin Smith, którego zadaniem było stworzyć karoserię do auta zdolnego pomieścić ogromną 12-cylindrową jednostkę W12 o pojemności 6,0 l. Centralnie umieszczony silnik produkował 509 KM i 540 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z napędem quattro i sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewniało autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s.
Po upływie 6,5 s Audi Avus Quattro rozpędzało się do 160 km/h, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero przy wartości 340 km/h. Są to dane dostarczone przez Audi, bowiem powstał tylko jeden egzemplarz tego wspaniałego konceptu, który nigdy nie trafił do produkcji.
Zupełnie inaczej było z jednostką napędową. Motor W12 trafił potem do Audi A8, a wprost z niego do Volkswagena Phaetona, Touarega czy nawet Bentleya Continentala, pod którego maską wraz z dwiema turbosprężarkami pracuje on do dzisiaj. Avus był także zapowiedzią strategii Audi Space Frame, czyli wykorzystywania aluminium do konstrukcji nadwozi samochodowych.
W 1991 roku na targach motoryzacyjnych w Tokio Audi zaprezentowało futurystyczny koncept supersamochodu, który w najwyższym punkcie mierzył zaledwie 1175 mm wysokości. Bardzo stonowana stylistyka tego modelu całkowicie podyktowana była areodynamika, stąd niemal gładkie nadwozie z delikatnym przejściem od przedniej maski, przez szybę, przeszklony dach, aż do tylnej pokrywy z delikatnym spojlerem.
Autorem projektu jest Martin Smith, którego zadaniem było stworzyć karoserię do auta zdolnego pomieścić ogromną 12-cylindrową jednostkę W12 o pojemności 6,0 l. Centralnie umieszczony silnik produkował 509 KM i 540 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z napędem quattro i sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewniało autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s.
Po upływie 6,5 s Audi Avus Quattro rozpędzało się do 160 km/h, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero przy wartości 340 km/h. Są to dane dostarczone przez Audi, bowiem powstał tylko jeden egzemplarz tego wspaniałego konceptu, który nigdy nie trafił do produkcji.
Zupełnie inaczej było z jednostką napędową. Motor W12 trafił potem do Audi A8, a wprost z niego do Volkswagena Phaetona, Touarega czy nawet Bentleya Continentala, pod którego maską wraz z dwiema turbosprężarkami pracuje on do dzisiaj. Avus był także zapowiedzią strategii Audi Space Frame, czyli wykorzystywania aluminium do konstrukcji nadwozi samochodowych.
Komentarze
Prześlij komentarz