Wypaliliśmy się czy to Porsche tak za$%^&*ala?
piątek, 22.07.2016
Marc Lieb wyprzedził Brendona Hartleya w pierwszej sesji treningowej do sześciogodzinnej rundy na torze Nurburgring Długodystansowych Mistrzostw Świata. Kierowca prototypu Porsche oznaczonego numerem #2 ustanowił najlepszy czas w postaci 1:41.703 i wyprzedził prototyp Porsche z numerem #1 o 0.047 sekundy, w którym najszybszy czas 1:41.750 padł łupem Brendona Hartleya. Tuż za dwoma Porsche, na trzeciej i czwartej lokacie zameldowały się dwa prototypy Audi. Najlepszym w Audi okazał się Andre Lotterer w samochodzie z numerem #7, który wykręcił czas 1:41.903, który do Porsche stracił zaledwie 0.200 sekundy, natomiast drugie Audi, w którym brylował Loic Duval, stracił kolejne dwie sekundy. Czołową piątkę zamknął Anthony Davidson w Toyocie #5, który osiągnął czas w postaci 1:42.593.
Wszyscy trzej producenci zdecydowali się użyć zmienionej aerodynamiki na torze Nurburgring, co było widoczne po czasach przejazdów, jednak także z powodu zmienionej charakterystyki toru, z której korzystają także kierowcy Formuły 1. W klasie LMP2 najszybszym zespołem okazał się G-Drive Racing #26 i Alex Brundle, który ustanowił rezultat w postaci 1:50.748, co dało mu przewagę 0.688 sekundy nad ekipą Manor #44, w której najszybszy czas wykręcił Matt Howson (1:51.436). Najszybszym w klasie LMGTE Pro był natomiast James Calado z zespołu AF Corse #51, który osiągnął czas w postaci 1:58.402 i wyprzedził drugiego Darrena Turnera z Aston Martina o dwie dziesiąte sekundy. W klasie LMGTE Am najszybszy był Pedro Lamy z Aston Martina z czasem 1:59.949. 90-minutowa sesja treningowa rozpoczęła się jednak od czerwonej flagi, co było spowodowane usterką systemu komputerowego kontroli wyścigu, jednak wszystko wróciło do normy a sesja została przedłużona o 20 minut.
Mark Webber ze składu Porsche Team LMP1 #1 zakończył drugą sesję treningową z najlepszym rezultatem – 1:40.997 – finiszując przed dwoma prototypami Audi. Na drugiej pozycji finiszował skład Audi #7, który w ten weekend rywalizuje bez Benoita Treluyer. Rezultat 1:41.011 został uzyskany przez Fasslera, który utrzymał z przewagą 0.139 sekundy za sobą Loica Duvala z drugiego Audi. Stephane Sarrazin zapewnił Toyocie TS050 Hybrid #6 czwartą lokatę, z kolei piątą pozycję zajęło Porsche #2 z czasem 1:41.136. Romain Dumas, prowadzący wspomniane Porsche, miał jednak problemy w postaci awarii lewej przedniej tarczy hamulcowej, w wyniku której wypadł poza tor w pierwszym zakręcie w 40 minucie trwania sesji. Po tym zdarzeniu Dumas nie powrócił na tor. W LMP2 prowadziło ponownie G-Drive ORECA. Rene Rast ustanowił czas 1:48.965 i zyskał tym samym sekundę przewagi nad debiutantem Lewisem Williamsonem z zespołu Strakka Racing. Wśród samochodów GTE Pro liderował Aston Martin Richiego Stanawaya oraz Darrenna Turnera. Kolejne dwie pozycje w klasie zajęły Ferrari składu AF Corse. Najszybszy w GTE Am okazał się Emmanuel Collard, prowadzący AF Ferrari 458 Italia. Jego rezultat to 1:59.200.
motorsportgp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz