Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Rodzina A3 i fejs


Po premierze nowego Audi A4, który jest wprost nafaszerowany nowoczesnymi rozwiązaniami, pozostałe modele Audi, a szczególnie A3, pozostały nieco w cieniu. Jednak niemiecki koncern nie pozwala by nazbyt długo taka różnica miała miejsce. I właśnie dlatego już teraz zaprezentowano odnowione Audi A3, które zostało wyposażone w niemal wszystko, czym Audi zapewnia sobie rzeczoną przewagę dzięki technice.

Wirtualny kokpit (virtual cockpit) to ekran LCD zarządzany przez procesor Nvidii, który znajduje się w miejscu tradycyjnych zegarów. Oprócz standardowych informacji na temat prędkości, obrotów silnika, można na nim wyświetlać niemal dowolną zawartość (dużą mapę Google, dane z podłączonego telefonu, multimedia itp.). Kierowca może także dostosować wygląd do swoich preferencji. Wirtualny kokpit po raz pierwszy został zaimplementowany w Audi TT, a później pojawił się on również w najnowszym Audi Q7, A4 oraz w R8. Nowe Audi A3 jest więc kolejnym samochodem z tym rozwiązaniem i bardzo nas to cieszy, bo to naprawdę świetne rozszerzenie, które znacząco poprawia komfort użytkowania.

W nowym Audi A3 zaimplementowano najnowsze wersje aktywnego tempomatu (adaptive cruise control) oraz asystenta pasa ruchu (active lane assist), które umożliwiają jazdę z zadaną prędkością przy zachowaniu bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, a także prowadzą po zajmowanym pasie, także wtedy gdy kierowca na chwilę puści kierownicę. Te rozwiązania tradycyjnie dla Audi działają perfekcyjnie i nawet na ostrych zakrętach samochód wręcz sam prowadzi się wzdłuż linii. Nowością w A3 jest współpraca tych systemów podczas jazdy w korku. Do prędkości 65 km/h samochód w pełni autonomicznie może podążać za innymi pojazdami utrzymując bezpieczną odległość i utrzymując się na dotychczas zajmowanym pasie ruchu. Co ważne, podobnie jak w przypadku A4 i Q7, możemy liczyć na to, że samochód w pełni się zatrzyma, a także sam ruszy, jeśli warunki na to pozwolą (poprzedzające samochody zaczęły jechać dalej).

Najważniejszą funkcją zaimplementowaną w nowym A3 jest system Audi Pre Sense, który nie tylko ostrzega o ryzyku najechania na poprzedzający samochód, ale także w razie konieczności (w ostatniej chwili) może samodzielnie zaaplikować hamulce by uniknąć potencjalnie groźnej kolizji. Podobny sposób działania dotyczy również pieszych, którzy mogą wtargnąć na jezdnię, a kierowca nie zdąży zareagować. Pomocny jest także asystent wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, który ostrzega o ruchu poprzecznym.

Adaptacyjne reflektory Matrix LED to z pewnością obiekt zazdrości dla wielu właścicieli innych samochodów, w który wyposażone dotychczas były jedynie najwyższe samochody Audi. Dopiero niedawno dostępne są one w przypadku modelu A4, a teraz można je również mieć w najnowszym Audi A3. Po aktywowaniu komputer sam steruje pracę świateł drogowych w taki sposób by świetlały one maksymalnie dużo obszaru przed naszym samochodem przy jednoczesnym nieoślepianiu innych użytkowników drogi. W praktyce światła drogowe (tzw. długie) są włączone w każdym obszarze, w którym nie znajduje się inny uczestnik ruchu. Nasze testy wykonane w przypadku modeli A7, Q7 oraz A4 potwierdzają rewelacyjną skuteczność działania tego systemu.

W nowym Audi A3 nie mogło zabraknąć najbardziej zaawansowanej obsługi smartfonów, czyli systemów: Android Auto oraz Apple Car Play. Dzięki nim użytkownik może zarządzać smartfonem (nawigacją, telefonem, muzyką itp.) bezpośrednio z poziomu interfejsu samochodu, co jest znacznie wygodniejsze, a przede wszystkim bezpieczne i nie naraża użytkownika na ewentualny mandat za zabronione przecież użytkowanie telefonu w czasie jazdy.

Nowoczesny samochód musi być stale podłączony do sieci, najlepiej przez szybki protokół LTE. Tak jest w przypadku większości modeli Audi, a teraz także w przypadku najnowszego A3. Dzięki temu kierowca może nie tylko używać usług Google Street View, Google Earth, ale także sprawdzać na bieżąco informacje o rzeczywistym ruchu drogowym, wyszukiwać miejsce parkingowe itp. z poziomu interfejsu MMI można także czytać najnowsze wiadomości, sprawdzić prognozę pogody itd. Dzięki mobilnemu hotspotowi, również pasażerowie będą mogli korzystać w swoich smartfonach z internetu udostępnionego przez router zainstalowany w samochodzie.

Nowości nie zabrakło również w gamie silnikowej. Największym zaskoczeniem jest z pewnością 3-cylindrowy silnik 1.0 TFSI o mocy 85 kW (115 KM) i momencie obrotowym 200 Nm. Audi zapewnia, że udało się zachować przyjemność jazdy przy jednoczesnym spadku zapotrzebowania na paliwo. Gamę uzupełnia już znany, choć również odświeżony, 1.4 TFSI COD Ultra o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 250 Nm, którego cechą charakterystyczną jest funkcja Cylinder on Demand, która odłącza dwa cylindry przy małym obciążeniu, co oczywiście korzystnie wpływa na zużycie paliwa. Wśród diesli do wyboru jest jednostka 1.6 TDI (81 kW, 110 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Dla tych, którym mocy zawsze mało Audi przygotowało jeszcze mocniejszą odmianę S3, która została wyposażona w silnik 2.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM) i momencie obrotowym aż 400 Nm. Nowa odsłona Audi A3 i S3 trafi do salonów już na początku maja i wygląda na to, że ponownie pozostanie wzorem najbardziej zaawansowanego technicznie samochodu kompaktowego.






















technowinki.onet.pl














Komentarze

Popularne posty