Frankfurt 2015: bydlacki bydlak - S8 plus
To najmocniejsza w segmencie premium limuzyna,
która otrzymała zmodyfikowaną jednostkę napędową 4.0 TFSI, która pozwala
na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy. Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała
się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu.
To właśnie symbolizuje „plus“ w nazwie. - powiedział dr Ulrich
Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Jedną z zalet nowego modelu jest jego lekka
konstrukcja. Karoseria prawie w całości zbudowana została z aluminium.
Skonstruowano ją wg. założeń koncepcji Audi Space Frame (ASF). Waży
tylko 231 kg, co jest rekordem wśród konkurencji.
4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma
obecnie 445 kW (605 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w
trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 63 kW
(85 KM) w stosunku do klasycznego Audi S8, ta duża sportowa limuzyna
przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalną,
ograniczoną elektronicznie do 250 km/h, można opcjonalnie podnieść do
305 km/h. Tak wysokie wartości charakteryzujące wydajność tego samochodu,
to efekt wykorzystania bogatej wiedzy i doświadczenia Audi oraz
quattro GmbH w obszarze budowy silników. Usprawnienia wprowadzone w
jednostce 4.0 TFSI, począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem,
przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż
po modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej
geometrii turbosprężarki, mają na celu osiągnięcie jej maksymalnej
efektywności.
Ośmiobiegowa skrzynia biegów
tiptronic przesyła moc doładowanej jednostki V8 do wyposażonego w
sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro.
Najbardziej zaawansowane rozwiązania zastosowane w konstrukcji podwozia
to sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport i
dynamiczny układ kierowniczy. Eksperci dostosowali oba systemy dokładnie
do potrzeb Audi S8 plus.
Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem
szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd ten
posiada zmodyfikowany przez quattro GmbH sportowy układ wydechowy.
Dzięki niemu, S8 plus wydaje niepowtarzalny, sportowy dźwięk, typowy dla
silnika V8. Kolorem czarnym lśnią także listwy ozdobne w
bocznych oknach oraz z tyłu pojazdu. Do gamy wyrazistych elementów
stylistycznych Audi S8 plus należą ponadto przyciemnione światła tylne i
lśniący, czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Sportowy układ
wydechowy, kończy się podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur
wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu. Opcjonalnie,
klient może dla swojego nowego Audi S8 wybrać inny pakiet stylistyczny. Przód i tył samochodu zdobią napisy S8, a przednie
błotniki – emblematy V8 T. Specjalny lakier – srebrny Florett z efektem
matowym - dostępny jest wyłącznie dla modelu S8 plus. Poza tym, wybierać
można spośród wszystkich kolorów z programu S8.
Standardowe reflektory to reflektory Matrix LED,
wyposażone w kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
Jednostki bardzo precyzyjnych świateł drogowych składają się z 25 małych
diod świetlnych, zapalających się zależnie od sytuacji. Diody te, w
zależności od potrzeb, można przyciemniać lub pojedynczo wyłączać.
Dzięki temu, doskonale doświetlają one drogę, bez oślepiania innych
uczestników ruchu. Wnętrze Audi S8 plus skupia uwagę licznymi
sportowymi detalami, naturalnymi materiałami oraz sporą przestrzenią.
Czarną skórę zastosowaną we wnętrzu, zdobią kontrastowe szwy w kolorze
czerwonym Arras. Lamówka, także w kolorze czerwonym Arras, dodatkowo
dekoruje komfortowe sportowe siedzenia i podkreśla stylistykę tej
sportowej limuzyny. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z
czarnej tkaniny Alcantara.
W górną część tapicerki wpleciono czerwoną kontrastową nić, a dolną
wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów
automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową, zdobi czarny lakier
fortepianowy. Charakterystycznym elementem wnętrza modeli S są okrągłe
zegary z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi
przy rozruchu pojazdu i z logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i
podparcie lewej stopy wykonano z lśniącej stali szlachetnej. Przycisk
systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną, trójramienną,
sportową kierownicę, ozdobiono emblematem S8.
auto-swiat.pl
Komentarze
Prześlij komentarz