Frankfurt 2015: A8L Security
Model A8 L Security to najbezpieczniejsze Audi wszech czasów. Pojazd będzie
odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym
obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych. Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa
nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materiałów –
włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali
formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę.
Inżynierowie Audi udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym
ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy
VR 9. Jego odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV
2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi
A8 L Security spełniała wymogi klasy VR 7.
Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód
pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim
projekcie ze ściśle tajnym, chronionym zakładem, gdzie niemal wszystkie
prace wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w
tej luksusowej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w
bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem
zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi. Na życzenie, Audi
dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system
wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz
system awaryjnej wentylacji.
Audi oferuje w tym modelu nie tylko standardowe rozwiązania podnoszące
komfort, jak na przykład tylne fotele z wysuwanym podnóżkiem, ale
spełnia również indywidualne życzenia klientów.
Audi A8 L Security zajmuje w swoim segmencie
wyjątkowe miejsce. Dzięki napędowi quattro, to jedyna luksusowa limuzyna
ze stałym napędem na cztery koła, oferowana jako pojazd opancerzony
bezpośrednio przez producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział
aluminium w karoserii, jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest
wyjątkiem wśród konkurencji, ładowność tego wyjątkowego pojazdu to nawet
600 kg. Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z
dwóch silników: 4.0 TFSI – jednostkę V8 biturbo generującą moc 320 kW
(435 KM) i moment obrotowy 600 Nm lub silnik wolnossący W 12 FSI o mocy
368 kW (500 KM) i momencie obrotowym 625 Nm. Wydajność
momentu obrotowego jest olbrzymia, a prędkość maksymalną ograniczono do
210 km/h ze względu na właściwości opon, dających możliwość dalszej
jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw. flat running). Całe podwozie oraz
stały napęd na cztery koła quattro dostosowano specjalnie do surowych
wymogów bezpieczeństwa.
auto-swiat.pl
Komentarze
Prześlij komentarz