Porsche ciągle trzyma za... :P
Dwa prototypy Porsche 919 Hybrid ruszą z pierwszej linii do sześciogodzinnego wyścigu na torze Nurburgring. Romain Dumas i Marc Lieb uzyskali najlepszy średni czas okrążenia 1:36.473 i o jedynie 0.069 sekundy okazali się szybsi od swoich kolegów z zespołu Marka Webbera i Timo Bernharda. Dumas wykręcił także najszybsze okrążenie sesji 1:36.192. Za nimi na starcie pojawią się jutro konkurenci z Audi Sport Team Joest. Załoga #8 w składzie Olivier Jarvis i Lucas di Grassi wykręcili o niemal sekundę gorszy średni czas od zwycięzców kwalifikacji. Z kolei #7 stracił kolejne trzy dziesiąte sekundy. Trzeci rząd zajęły prototypy Toyoty, natomiast Rebellion Racing bez problemów znalazł się przed samochodem ByKollles.
W niższej klasie prototypów niezwykle zaciętą walkę stoczyły zespołu G-Drive Racing #26 (Sam Bird / Julien Canal) i KCMG #47 (Nick Tandy / Matt Howson). Pod koniec sesji Bird toczył walkę z Tandym o poprawienie czasu, jednak zwycięsko z tej bitwy wyszedł ten drugi udowadniając, że nowa Oreca 05 po triumfie w Le Mans jest nadal równie szybka.
Trzecią pozycję zajął zespół Signatech Alpine w składzie Vincent Capillaire i Nelson Panciatici, który tym samym uzyskał najlepszy rezultat w tym sezonie.
Klasa GTE-Pro to prawdziwy popis włoskiej marki. Obrońcy mistrzowskiego tytułu w Ferrari 458 #51 Gianamaria Bruni i Toni Vilander z czasem 1:54.275 wyprzedzili bliźniaczą ekipę #71 o 0.055 sekundy i po raz pierwszy w tym sezonie ruszą z pole position.
Trzeci Aston Martin #95 stracił już ponad dwie dziesiąte, a drugi rząd uzupełni na jutrzejszym starcie zespół Porsche Team Manthey #92. Zwycięzcy tegorocznej edycji Le Mans w GTE-Am nie zwalniają tempa. Po wygraniu trzeciej sesji treningowej tempo udokumentowali również w kwalifikacjach. SMP Racing korzystający z Ferrari 458 Italia aż o pół sekundy wyprzedził drugą w tabeli wyników załogę Astona Martina #98. Porsche zespołu Dempsey Proton Racing zajął trzecią, a Ferrari AF Corse #83 czwartą lokatę. Czołową piątkę uzupełnili kierowcy w Porsche 911 #88 i Chevrolet Corvette #50.
motosportgp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz