Czy to dobrze? Czy to źle?
Pięć lat temu Niemcy nabyli 90,1 % udziałów we włoskiej, rodzinnej firmie. Italdesign był w nie najlepszej finansowej kondycji. Mimo tak dużych udziałów Audi zarówno Giorgetto Giugaro jak i jego syn Fabrizio zasiadali w zarządzie jako członkowie honorowi. Teraz muszą z tych funkcji zrezygnować. Niemcy przejęli Italdesign w stu procentach. Dla motoryzacji kończy się pewna epoka. Obecnie 77 letni Giorgetto Giugiaro założył Italdesign w 1968 roku. Był zdecydowanie jednym z najbardziej utalentowanych i płodnych stylistów na świecie. Nadał kształt aż ponad 100 seryjnym modelom aut. To on odpowiedzialny jest za wygląd pierwszego Golfa, Fiata Pandy, Audi 80, Alfa Romeo Brery, De Tomaso Mangusty, Lotus Esprita czy Maserati Ghibli. Dzięki niemu mogliśmy podziwiać cudowne światła w kształcie bananów w Maserati 3200 GT. O tym, że potrafił tworzyć rzeczy ponadczasowe niech świadczy kształt Alfy Romeo 159. Jednak nawet taki talent zaliczał wpadki np. Yugo Florida. Firma zajmowała się nie tylko nadawaniem kształtów nadwozi aut. Italdesign projektował również dla takich firm jak Nikon czy Castrol (wygląd butelek do oleju). Od momentu przejęcia większości udziałów Audi zatrudniło 250 osób. Co jednak stworzą Niemcy pod szyldem Italdesign pozostaje pod znakiem zapytania. Póki co jeden z projektów, które tam powstały - Audi Nanuk - nie wygląda obiecująco.
moto.pl
Komentarze
Prześlij komentarz