Blog Le Mans #10
Po pracowitym czwartku, zespół Audi Sport Team
Joest jest gotowy na największe wyzwanie sezonu sportów motorowych 2015 -
24 h w Le Mans (start w sobotę o godz. 15.00). Po pierwszych, środowych kwalifikacjach, już od
północy mechanicy zespołu Audi Sport Team Joest w systemie zmianowym
przebudowywali wszystkie trzy Audi R18 e-tron quattro. W czwartek,
punktualnie o godz. 19.00, hybrydowe bolidy spod znaku czterech
pierścieni były gotowe do startu. Ta procedura to nasz standard. Ćwiczymy ją od
lat. - mówi Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport. Pomimo tego,
jest to za każdym razem imponujący pokaz zgrania całej załogi i
precyzyjny plan logistyczny, za które mogę tylko podziękować wszystkim
zaangażowanym: tak właśnie wygląda mistrzowski serwis Audi!
Również dziś skoncentrowaliśmy się zupełnie na
pracy dla wyścigu – powiedział w czwartek wieczorem szef Audi
Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. Jestem przekonany, że jesteśmy dobrze
przygotowani i mamy trzy bardzo dobre wyścigowe samochody, w których
nasi kierowcy czują się dobrze. To niezmiernie ważne w takich imprezach
jak Le Mans. Myślę, że czynnikiem decydującym w tym wyścigu będzie
optymalne wykorzystanie ogumienia. Na to również jesteśmy dobrze
przygotowani. W 83. edycji najsławniejszego wyścigowego
klasyka, Audi Sport Team Joest postawiło na mającą swe korzenie w Le
Mans, ale wykorzystywaną dziś we wszystkich modelach seryjnych Audi
technikę efektywnościową – Audi ultra. Najnowsze Audi R18 e-tron
quattro, to jedno z najbardziej wydajnych aut na świecie. Swe osiągi
zawdzięcza poprawionej aerodynamice i napędowi umiejętnie łączącemu moc
silnika TDI na osi tylnej i generatora elektrycznego na osi przedniej.
Dzięki temu, na prostej Hunaudières w Le Mans, osiąga maksymalną prędkość około 340 km/h.
Trzy Audi R18 e-tron quattro rozpoczną wyścig tuż za trzema Porsche i
przed dwiema Toyotami. Lucas di Grassi, Loïc Duval i Oliver Jarvis, z
drugiej linii startowej ruszą w Audi R18 e-tron quattro z numerem „8”.
Trzeci rząd dzielą między sobą zeszłoroczni zwycięzcy, André Lotterer,
Marcel Fässler i Benoît Tréluyer w R18 z numerem „7” oraz Filipe
Albuquerque, Marco Bonanomi i René Rast w hybrydowym samochodzie z
numerem startowym „9”. Najszybsze wśród załóg Audi okrążenie przejechał Loïc Duval. Dokonał tego już w środę wieczorem, rozwijając średnią prędkość
245,5 km/h. André Lotterer przesunął się w czwartek w górę zestawienia,
z miejsca szóstego na piąte. Filipe Albuquerque, w trzecim R18 e-tron
quattro, uzyskał najkrótszy czas.
auto-świat.pl
Komentarze
Prześlij komentarz