Nowy silnik pociągnie nowe A4
Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TFSI) ma taką samą pojemność, jak do tej pory (1984 ccm), ale to nowa jednostka z ulepszonym cyklem spalania, porównywalnym do cyklu Millera. Audi twierdzi, że zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi mniej niż 5 l/100 km. Motor generuje 190 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1450 do 4400 obr./min. Waga nowej jednostki napędowej wynosi ok. 140 kg.
Najważniejsza nowości to: krótszy czas ssania przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego wypełnienia cylindra mieszanką (wyższe ciśnienie doładowania), szybciej zamykający się zawór dolotowy, dodatkowy wtrysk przed kolektorem dolotowym w zakresie częściowego obciążenia, zastosowanie Audi Valvelift System po stronie dolotowej, wydłużającego cykl ssania przy dużym obciążeniu. Ponadto silnik szybciej się nagrzewa, dzięki innemu przepływowi płynu chłodzącego i kolektorowi wylotowemu zintegrowanemu z głowicą cylindra. Efektywność zwiększa również redukcja tarcia, a także zastosowanie oleju o lepkości 0W-20.
Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego, nazwał nowy silnik przedstawicielem nurtu"rightsizingu". Popularny ostatnio downsizing oznacza zmniejszanie pojemności silników przy jednoczesnym zachowaniu ich poziomu mocy, m.in. poprzez doładowanie. Righstisizng ma stanowić optymalne, jak najefektywniejsze podejście, uwzględniające klasę samochodu oraz odpowiednią pojemność silnika, jego moc i wydajność podczas codziennego użytkowania. Premiera Audi A4 piątej generacji zaplanowana jest pod koniec 2015 roku. Nowy silnik 2.0 TFSi zadebiutuje właśnie pod maską tego modelu, później zacznie być oferowany także w innych modelach marki.
moto.pl
Komentarze
Prześlij komentarz