Nowa areodynamika na Spa
Dwa prototypy LMP1 zespołu Audi, które rywalizują w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, podczas najbliższej rundy na torze Spa-Francorchamps będą wyposażone w nowy pakiet aerodynamiczny. Niemiecki producent potwierdził, że dwa z trzech prototypów R18 e-tron quattro, które wystartują w sześcio-godzinnej rywalizacji na torze Spa-Francorchamps, będą wyposażone w nowy pakiet aerodynamiczny o niższym docisku, który zostanie wykorzystany także podczas 24 godzinnego wyścigu Le Mans w czerwcu. Trzecie Audi, którym w Spa i Le Mans ścigać się będą: Felipe Albuquerque, Marco Bonanomi i Rene Rast, będzie wyposażone w pakiet, który został wykorzystany podczas otwierającej rundy FIA WEC na torze Silverstone. Uważamy, że w tej konfiguracji na Spa nie będziemy w gorszej sytuacji, a z dwoma samochodami będziemy w stanie uzyskać więcej informacji w ramach przygotowań do Le Mans – tłumaczy przedstawiciel Audi.
To pokazuje, że Audi zmieniło koncepcję przygotowań do najważniejszego wyścigu w sezonie. W dwóch poprzednich sezonach niemiecka marka podczas rundy na torze Spa-Francorchamps korzystała tylko z jednego prototypu z niższym pakietem aerodynamicznym, natomiast dwa pozostałe, które regularnie rywalizowały w sezonie były wyposażone w standardowy pakiet, przeznaczony na większość rund w kalendarzu FIA WEC. Prototyp o nowej konfiguracji aerodynamicznej można od razu odróżnić od standardowego Audi R18 e-tron quattro: posiada odmienny przód od strony aerodynamicznej, włączając w to osłony kół, nowe boki auta oraz tylne nadkola. Nowa konfiguracja prototypu LMP1 posiada także poprawiony systemy chłodzenia oraz nowe zawieszenie.
motosportgp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz