Vorsprung Audi Sport vol. 2
Zespół Audi Sport Team Joest zapewnia pełną gotowość do startu sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), którego początek zaplanowany został na nadchodzący weekend w Silverstone. Nowy R18 e-tron quattro w specyfikacji 2015 podczas testów zaliczył ponad 10 000 kilomatrów wliczając w to również przebieg w trakcie oficjalnego prologu na torze Paul Ricard. Audi jest gotowe na sezon 2015 – powiedział szef Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. Podczas prologu w Le Castellet spotkaliśmy po raz pierwszy naszych konkurentów w sezonie 2015 i mogliśmy zobaczyć, że każdy jest starannie przygotowany, jednak nikt nie położył tam na stół swoich kart. Naszym celem jest ponowne zwycięstwo, tak jak dokonaliśmy tego w 2012 i 2013 roku.
Widzowie, którzy przybyli na francuski tor, byli świadkami premiery nowej hybrydy spod znaku czterech pierścieni. Silnik wysokoprężny V6 z turbo wraz z dwoma silnikami elektrycznymi pozwoliły zwiększyć ogólną pracę układu do 4MJ. Sam silnik spalinowy zwiększył swoją moc do 558KM. Obie te wartości są największe w historii startów Niemców, a w połączeniu z nową aerodynamiką prototyp zużywa mniej paliwa.
Zróżnicowany tor Silverstone już czeka na kierowców. Obiekt zlokalizowany na terenie dawnego lotniska słynie z dużych prędkości zarówno na prostych, jak i w zakrętach. Jednak znajdziemy tutaj także bardzo wolne partie, co zmusza inżynierów do kompromisów w ustawieniach samochodu. Najwolniejszy zakręt The Loop, przejeżdżany na pierwszym biegu z prędkością mniejszą niż 80 km/h, stanowi ogromny kontrast dla łuku Maggots pokonywanego na siódmym biegu z prędkością przekraczającą 270km/h. W trakcie jednego okrążenia (5.891km) kierowcy zmieniają biegi 36 razy. Trzykrotni zwycięzcy Le Mans, mistrzowie WEC z 2012r. oraz zwycięzcy brytyjskiego wyścigu z tego samego roku - Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer - pojadą w Audi z numerem #7, natomiast Loic Duval, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis zasiądą z kierownicą Audi z numerem #8. Dla Jarvisa będzie to domowa runda.
Od pierwszego startu Audi LMP na Silverstone w 2004r., niemiecka fabryka pięciokrotnie wygrywała na tym torze. Na szóste zwycięstwo będą musieli zapracować w niedzielę, a nagrodą za triumf w 6-godzinnej rywalizacji będą pierwsze punkty do klasyfikacji oraz puchar Tourist Trophy przyznawane od 1905r.
motosportgp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz