Więcej info o R8 II LMS
Audi R8 LMS to natomiast zupełnie inny świat. Nie drogowych podróży w przyspieszonym tempie, lecz torowych zmagań w wyścigach klasy GT3. Sukcesy poprzedniego R8 LMS postawiły poprzeczkę bardzo wysoko - 26 wygranych zawodów w mistrzostwach GT3, 23 tytuły w pozostałych klasyfikacjach i 7 zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach. Nic dziwnego, że Audi postanowiło wprowadzić w LMS kilka istotnych modyfikacji. Auto jest lżejsze o 25 kilogramów i jego masa własna wynosi teraz ledwie 1225kg. Mimo obniżenia ciężaru udało się zwiększyć sztywność aluminiowo-stalowej karoserii R8 LMS aż o 39%. To lekkie i sztywne auto poruszane jest mocą wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 5,2 litra i mocy 585KM. Moment obrotowy wynosi 550Nm i jest przenoszony jedynie na tylne koła, za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach.
R8 LMS to także dzieło sztuki w kwestii aerodynamiki nadwozia. Niemal całkowicie zabudowane podwozie, ogromny spoiler, dyfuzor w tylnym zderzaku i karoseria przeszyta dziesiątkami wlotów i wylotów powietrza - tak dzisiaj konstruuje się piekielnie mocne auta, aby zapewnić ich kierowcom wystarczający docisk powietrza przy bardzo wysokich prędkościach. Tak przystrojone Audi R8 jest gotowe do startów w wyścigach serii GT3 i spełnia wymagania tej klasy na sezon 2016. Pod koniec bieżącego roku chętni na torowe emocje będą mogli składać zamówienia na R8 LMS.
motogazeta.mojeauto.pl
Komentarze
Prześlij komentarz