Wiecej info o nowym R18 e-tron quattro
Audi zmodernizowało swój bolid R18 e-tron quattro. Pojazd ten wystartuje w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, której najsłynniejszą rundą są 24-godzinne zawody w Le Mans. Nowa wersja odróżnia się wizualnie od poprzednika, pomimo tego, że struktury bazowe są bardzo ze sobą spokrewnione. Odświeżony wygląd jest wynikiem nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią część pojazdu, wzdłuż bokół oraz z tyłu. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwoliły na zastosowanie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight. Nowe R18 e-tron quattro przejęło od poprzedniego modelu centralną klatkę bezpieczeństwa, ale maska pojazdu, przednie błotniki oraz wnęki kół zyskały nowy wygląd. Na bieżący sezon przygotowano dwa warianty karoserii.
Zmiany dosięgnęły również napęd. Inżynierom udało się zwiększyć ilość energii wykorzystywanej na okrążenie w Le Mans z dwóch do czterech megadżuli. Podczas hamowania energia jest odzyskiwania, a podczas ponownego przyspieszania układ może ją przesyłać na przednią oś. Wykonujący to zadanie silnik elektryczny ma moc 272 KM. Akumulator energii kinetycznej zamontowano w kokpicie obok kierowcy i może jej zmagazynować o ok. 17 proc. więcej niż poprzednio. Pomimo większej mocy auto ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, czyli 870 kg. Wyższa moc napędu hybrydowego wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami dla silnika spalinowego. Zgodnie z przepisami, jeśli konstruktorzy zdecydują się zastosować większą moc napędu hybrydowego, ilość paliwa zużytego do wytworzenia potrzebnej energii musi być mniejsza. Dopuszczalne spalanie oleju napędowego spadło o 2,5 proc. 6-litrowy motor V6 TDI generuje moc 558 KM.
moto.wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz