Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Robocop w Ingolstadt :P


Bezpośrednia współpraca człowieka i maszyny: W fabryce Audi w Ingolstadt rozpoczął pracę robot wykonujący swe zadania „ramię w ramię” z ludźmi. Usunięto bariery bezpieczeństwa, a maszyna idealnie wpasowała się w cykle pracy ludzkiej. To pierwszy w Grupie Volkswagen przypadek współpracy człowieka i robota w dziale końcowego montażu. Innowacyjne rozwiązanie ułatwia zadania pracownikom montażu i optymalizuje ergonomię pracy.

Dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji podkreśla fakt, że współpraca człowieka i robota otwiera zupełnie nowe możliwości:
W fabryce przyszłości kluczowa będzie pogłębiająca się interakcja między człowiekiem i maszyną. Pozwoli to na zautomatyzowanie rutynowych operacji oraz na optymalizację ergonomii w szkodliwych miejscach pracy. Jednak nawet fabryki przyszłości nie obędą się bez ludzi. Mimo wszystko, to nadal ludzie będą podejmować decyzje dotyczące procesów produkcyjnych, a nasi pracownicy będą nadal najważniejszym ogniwem zorientowanej w przyszłość i na sukces produkcji. – dodaje Waltl. 

Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG dodaje ze swej strony: Widzimy ogromne możliwości jakie daje interakcja między człowiekiem, a maszyną. Zasadniczą jednak dla nas kwestią jest dalszy rozwój takiego rozwiązania. Powitamy je z radością, o ile nie zagrozi miejscom pracy i nie sprawi, że ludzie stracą niezależność na rzecz robotów.

Dla pracowników linii montażowych A4, A5 i Q5 w zakładach Audi w Ingolstadt, ta nowa, bezpośrednia współpraca ludzi i robotów będzie olbrzymią pomocą. Do dziś ludzie musieli za każdym razem pochylać się nad pojemnikami z częściami, by wyciągać z nich zbiorniki wyrównawcze płynu chłodzącego. Na pierwszy rzut oka wydaję się to być łatwym zadaniem, ale częste wykonywanie tej czynności może powodować problemy z kręgosłupem. Od teraz, tą pracę będzie wykonywać robot o międzynarodowej nazwie “PART4you”.

Pracuje on ramię w ramię z fachowcami Audi, jest wyposażony w kamerę i w przyssawkę. Dzięki temu może wyciągać komponenty z pojemników i podawać je pracownikom linii montażowej – bez bariery bezpieczeństwa, w odpowiednim czasie i w pozycji idealnie dostosowanej pod względem ergonomii.
W procesie produkcji, przy ciągle rosnącej palecie wersji modelowych, PART4you jest ogromnym wsparciem dla pracowników. Robot wybiera odpowiednią część i trzyma ją w gotowości. Dzięki temu pracownicy nie muszą już nieustannie daleko sięgać i pochylać się. Robot staje się w ten sposób asystentem montażu, pracującym w takim samym tempie jak pracownik linii, a nie odwrotniepodsumowuje Johann Hegel, kierownik działu ds. rozwoju technologii montażu.


Dzięki delikatnej warstwie ochronnej pokrywającej robota na której zamontowano czujniki bezpieczeństwa, pracownik nie jest w żaden sposób zagrożony – wyjaśnia Hegel. Ponieważ PART4you spełnia wysokie wymogi bezpieczeństwa określone dla współpracujących robotów, ten inteligentny system otrzymał wymagany certyfikat towarzystwa ubezpieczeń od odpowiedzialności pracodawców. Od roku 2013, pracownicy montowni karoserii Audi A4 w Ingolstadt pracują z robotem tego samego typu, wyposażonym jednak w dyszę klejową zamiast w przyssawkę i działającym w stałym tempie. Dodatkowo robot ten nie ma możliwości podawania części. Podczas montażu karoserii maszyna wspiera pracowników nakładając klej na łączone moduły. Zamiast nakładać klej na elementy karoserii, ludzie muszą jedynie umieścić je we właściwym miejscu i rozpocząć automatyczny proces. W planach Audi jest dalsze, systematyczne poszerzanie współpracy człowieka z robotami w fabrykach koncernu na całym świecie.




















elektroonline.pl


Komentarze

Popularne posty