Kiedy nam się znudzi ta cyfryzacja :P
Audi poczyniło kolejny krok w kierunku wprowadzenia cyfrowych technologii do swej sieci handlowej. Audi VR experience, za pomocą okularów Virtual Reality, daje możliwość konfiguracji pojazdu i doświadczenia całego procesu niemalże w rzeczywistości. Okulary pozwalają na przejrzenie całego portfolio modeli Audi we wszystkich możliwych wariantach wyposażenia. Koncern z Ingolstadt stworzył specjalne, skonfigurowane z okularami oprogramowanie wspomagające sprzedaż. Dzięki takiemu rozwiązaniu, klienci, ale też wszyscy miłośnicy marki Audi, mogą wejść do wirtualnego świata marki. Świata dającego możliwość obejrzenia wszystkiego w trzech wymiarach, z efektami dźwiękowymi, w niemalże namacalny sposób. Mogą wirtualnie zasiąść za kierownicą skonfigurowanego wg własnych życzeń i marzeń samochodu, ale też rzucić okiem do bagażnika. Specjalna kamera śledzi w tym celu ruchy głowy użytkownika, a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz. Przejrzeć można całą paletę modeli, uwzględniając przy tym różne opcje indywidualizacji: począwszy od kolorów, rodzajów skóry i dekoru aż po systemy infotainment. Sprzedawca może więc używając tego narzędzia pokazać całą różnorodność gamy i udzielić indywidualnej porady.
Nowe rozwiązanie wspomagające sprzedaż pojawi się u pierwszych dealerów Audi jeszcze w tym roku - głównie na dynamicznie rosnących rynkach, na których za wzrostem sprzedaży podąża intensywna rozbudowa sieci dealerskiej. W przyszłości możliwe będzie także wykorzystywanie technologii Audi VR experience w postaci rozwiązania mobilnego i prezentacja w ten sposób oferty np. podczas wizyty doradcy w domu klienta. Okulary VR, które pojawią się w salonach Audi, korzystają ze szczegółowych danych modeli zgromadzonych na serwerze komputerowym, zapewniającym obraz odpowiedniej jakości. Zestaw Audi VR experience wyposażony jest ponadto w słuchawki transmitujące wszystkie dźwięki towarzyszące konkretnemu obrazowi - począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, aż po 14-kanałowy dźwięk systemu Advanced Sound Systems z Audi A8. Słychać przez nie również rozmowę z doradcą klienta.
Audi AG wykorzystuje cyfrowe innowacje od roku 2012 i łączy je z usługami tradycyjnych salonów. Przykładem jest Audi City - wirtualny, choć rzeczywisty salon sprzedaży, prezentujący w skali 1:1 wszystkie modele Audi na specjalnych, sięgających sufitu ekranach cyfrowych, tzw. powerwall’ach. Odwiedzający mają tam możliwość stopniowej konfiguracji swojego własnego samochodu. Salony Audi City, usytuowane są w atrakcyjnych lokalizacjach różnych metropolii całego świata, uzupełniając tradycyjną sieć salonów koncernu. Po Londynie, Pekinie i Berlinie, czwarty salon Audi City zostanie otwarty w tym roku w Moskwie. W roku 2014 moduły Audi City uruchomiono pilotażowo w 16 salonach sprzedaży w Europie. W roku 2015 planuje się cyfryzację 200 kolejnych salonów na całym świecie.
motoryzacja.wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz