Audi rozpie##### cały świat
W roku 2014, koncern Audi wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż
ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku producent z Ingolstadt miało na
koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5% więcej
niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo
wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co
do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Taki wynik to przede wszystkim zasługa modeli typu SUV
(+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy
dostępnej w sprzedaży na całym świecie.
W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w 50 krajach. W
Europie, marka zanotowala wzrost o 4,2%, wydając blisko 762 900 egz. To
nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się
marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej
tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o ok. 1/5 niższe w porównaniu
do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedało o blisko 8%
więcej pojazdów. W ub. roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w
Wlk.Brytanii, o 11,8% (158 829 samochodów). Wyraźny skok Audi zanotowało
także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277), w Niemczech (+2,2%, 255 582) i we
Włoszech (+4,3%, 49 022). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowych pojazdów
Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku
2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7
tys. sprzedanych aut w ciągu roku. W niestabilnej nadal gospodarczo
Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj.
57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków
motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się
marka premium w segmencie aut luksusowych. Niestety, nie zdołało utrzymać
równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu
trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym
rokiem 2013 o 5,9% wyniosła 34 014 egz. Mimo to, sytuacja Audi była tu
bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku.
Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała
przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine,
które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła
oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra.
Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już
prawie 10% rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra
wyniósł blisko 1/3.
motoryzacja.wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz