Rosja naraża na straty
W związku ze znaczącym spadkiem wartości rubla w minionych tygodniach, kilku producentów samochodów zdecydowało wstrzymać sprzedaż samochodów w Rosji. Rosyjska waluta co prawda wydaje się odrabiać straty, ale blisko 40% spadek wartości od czerwca br. spowodował podjęcie odważnych ruchów przez niektóre marki. Wśród producentów, którzy przerwali sprzedaż są General Motors, Audi oraz Jaguar i Land Rover. GM nie podał konkretnej daty wznowienia działalności, natomiast Audi i JLR otwierają zamówienia odpowiednio 16 i 19 grudnia tego roku. Do tej pory salony tych marek będą jedynie wydawać wcześniej zamówione auta. Niemiecki producent wstrzymuje ponadto produkcję w rosyjskiej fabryce w Kałudze od 22.12.2014 do 12.01.2015. Również Toyota postanowiła zareagować na kryzysową sytuację i podwyższyła ceny oferowanych w Rosji samochodów, by choć częściowo zrównoważyć straty. Jak poważne mogą być konsekwencje spadku cen rubla? Jedyną marką, która do tej pory ujawniła szacunki jest BMW. Bawarczycy określają straty na od 100 do 150 mln euro w 4. kwartale 2014 roku, jeśli spadek cen rosyjskiej waluty wyniesie 50%.
motogazeta.mojeauto.pl
Komentarze
Prześlij komentarz