h - czyli ogniwa
Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 180 km/h. Do tego z rury wydechowej wydobywa się tylko para wodna, dzięki wykorzystaniu energii dostarczanej przez ogniwa paliwowe. Samochód ten to Audi A7 Sportback h-tron quattro. Audi uparcie pogłębia swoją wiedzę technologiczną. W myśl filozofii konstrukcji e-quattro, Niemcy skonstruowali koncepcyjny model Audi A7 Sportback h-tron quattro. Samochód wyposażono w dwa silniki elektryczne napędzające cztery koła. W konstrukcji wykorzystano ogniwa paliwowe, akumulator hybrydowy i dodatkowy silnik elektryczny zamontowany z tyłu pojazdu. Samo ogniwo paliwowe składa się z zespołu ponad 300 komórek, tworzących razem jeden stos. Po obu stronach znajduje się platynowy katalizator. Jądrem każdej komórki jest membrana z tworzywa polimerowego. Całe ogniwo ma łączne napięcie od 230 do 360 V.
Elektryczna moc systemowa 170 kW jest przenoszona zarówno na przednie, jak i na tylne koła. Taki rozkład sił napędowych sprawia, że nieemitujące spalin Audi A7 Sportback jest samochodem właśnie typu quattro. To nowość w przypadku samochodów z ogniwami paliwowymi. Charakterystyczną cechą Audi A7 Sportback h-tron quattro jest jego hybrydowy napęd typu plug-in. Auto wyposażono w zaadaptowany z modelu A3 Sportback e-tron akumulator litowo-jonowy o pojemności 8,8 kWh, ładowany wprost z gniazdka za pomocą kabla.
Energia pochodząca wyłącznie z akumulatora pozwala na przejechanie ponad 50 km. Akumulator zamontowany z tyłu pojazdu można naładować podłączając kabel wprost do gniazda elektrycznego. Zależnie od napięcia i siły prądu, pełne ładowanie trwa od dwóch (gniazdo przemysłowe/360 V) do czterech godzin (gniazdo o napięciu 230 V).
Audi A7 Sportback h-tron quattro waży dokładnie 1950 kg. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm pozwala na rozpędzenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Zamiast obrotomierza, na tablicy rozdzielczej uplasowano wskaźnik informujący kierowcę o aktualnym przepływie mocy. Baki mogą pomieścić ok. pięć kilogramów wodoru pod ciśnieniem 700 barów, co gwarantuje zasięg ponad 500 km. Według testów spalania paliwa NEDC, pojazd zużywa ok. 1 kg wodoru na 100 km (ekwiwalent 3,7 litra benzyny).
superauto24.se.pl
Komentarze
Prześlij komentarz