Wyżej, dalej, głębiej, lepiej, mocniej... :P
Audi AG uruchomiło w Heilbronn zakład Audi Böllinger Höfe. To bardzo ważny element strategii i rozwoju fabryki w Neckarsulm. Na terenie parku przemysłowego Böllinger Höfe, w odległości ok. 6 km od macierzystego zakładu w Neckarsulm, działalność rozpoczęło centrum logistyczne i hala produkcyjna modelu Audi R8.
- Nasze rodzime zakłady to filary koncernu, a inwestycja w Böllinger Höfe to znaczący kamień milowy w historii zakładów w Neckarsulm - objaśnia Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Do roku 2018, inwestycje Audi na całym świecie wyniosą łącznie ponad 22 mld euro. Średnio ponad 650 mln euro rocznie z tej kwoty przeznaczone jest na zakłady na terenie Niemiec, w tym - na fabrykę w Neckarsulm. - Ta rozbudowa znacznie zwiększy moce produkcyjne, ponieważ ciągle powiększająca się paleta modelowa i coraz bardziej złożone procesy wymagają coraz więcej miejsca - dodaje Waltl.
6 produkowanych tu modeli w 20 wariantach sprawia, że zakłady w Neckarsulm są jedną z fabryk o najbardziej złożonym procesie produkcyjnym w całym koncernie Volkswagen. Obszar nowych zakładów to 23 ha, czyli ok. 1/4 powierzchni oddziału w Neckarsulm. Na terenie Audi Böllinger Höfe znajduje się m. in. nowa hala do ręcznej produkcji modelu R8. Różne etapy wytwarzania tego modelu, które w zakładach w Neckarsulm odbywały się dawniej w różnych miejscach, teraz przebiegają pod jednym dachem. Korzyści ze stworzenia szybkich, interdyscyplinarnych powiązań odniosła przede wszystkim produkcja serii próbnych, produkcja seryjna oraz służby utrzymania jakości. Dzięki temu, zakłady w Neckarsulm wzmocniły swe kompetencje w zakresie produkcji krótkich serii. Oddana właśnie do użytku powierzchnia produkcyjna może być teraz wykorzystywana efektywniej i bardziej elastycznie. 25 sierpnia, trzy tygodnie po opuszczeniu taśmy produkcyjnej w Neckarsulm przez ostatni egzemplarz R8, rozpoczęto jego produkcję w Böllinger Höfen.
Jeszcze w marcu zaczęło funkcjonować nowe centrum logistyczne, z blisko 22,5 tys. miejscami magazynowymi. Specjaliści przeładowują tu dziennie ok. 4,5 tys. kontenerów. Towary, które przed wybudowaniem centrum przechodziły przez 5 magazynów zewnętrznych, obecnie dystrybuowane są centralnie. Dzięki temu zredukowano koszty transportu oraz przesunięto ruch ciężarówek z terenu miasta Heilbronn na teren parku przemysłowego. Klejonym ulepszeniem jest system śledzenia poszczególnych transportów między centrum logistycznym, a zakładami w Neckarsulm za pomocą GPS. Innowacyjne śledzenie w czasie rzeczywistym umożliwia elastyczne dopasowanie rozkładów jazdy i pozwala na optymalizację tras.
motoryzacja.wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz