Newsy o nowym R8
Audi udowodniło, że można połączyć nowoczesny samochód sportowy z technologią TDI. Pierwszym wyczynowym samochodem sportowym z tego rodzaju napędem było studyjne Audi R8 TDI Le Mans quattro z dwunastocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 500 KM i momentem obrotowym 1000 Nm. Koncept z 2008 roku nie doczekał się seryjnego odpowiednika, jednak jest szansa, że R8 nowej generacji będzie napędzane silnikiem wysokoprężnym. Samochód powstanie w oparciu o architekturę MMS - wykorzystywaną m.in. przez Lamborghini Huracán - stanowiącą połączenie aluminium i włókna węglowego.
Największe zmiany zajdą w gamie jednostek napędowych. Benzynowy silnik V8 o pojemności 4,2 litra zostanie zastąpiony odmianą twin-turbo o pojemności zmniejszonej do 4 litrów (460 KM i 500 Nm momentu obrotowego). Z kolei wolnossący motor V10 o pojemności 5,2 litra otrzyma do pary nową, 7-biegową przekładnię S Tronic, a jego moc wzrośnie do około 540 KM (529 Nm momentu obrotowego).
Odmiana R8 V10 Plus - oferowana wyłącznie, jako Coupe - będzie zasilana V-dziesiątką generującą 600 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Producent wprowadzi również do oferty wariant e-Tron, który oprócz doskonałych osiągów zaoferuje relatywnie duży zasięg (ponad 480 km) i wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną.
Prawdziwą nowością będzie natomiast model R8 TDI, pod maską którego znajdzie się 4-litrowy V8 lub 5-litrowy silnik wysokoprężny V10. Podobna jednostka będzie w przyszłości napędzała modele Bentley’a. Debiut Audi R8 TDI zaplanowano wstępnie na roku 2017, natomiast benzynowe warianty pojawią się na rynku nieco wcześniej.
moto.wp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz