Nowe newsy o nowym A7
Audi pokazało najnowsze A7 Sportback. Samochód łączy sportowe możliwości z komfortem limuzyny i użytkowymi właściwościami pojazdu typu Avant.
Zaprezentowane po raz pierwszy w roku 2010 model A7
Sportback, zwracało uwagę swoją elegancją osiągniętą dzięki długiej
masce i stromo opadającemu tyłowi. Pięciodrzwiowe auto zostało przez
producenta odmłodzone. Co zmieniono?
Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to:
obramowanie osłony chłodnicy, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych
oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory
diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które
optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu
drogowego.
Karoseria nowego Audi A7 Sportback, zbudowana w
znacznej mierze z aluminium oraz twardych i bardzo twardych stopów
stali, jest tak skonstruowana, by maksymalnie tłumić hałas. Elektrycznie
otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności
535 l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń bagażowa powiększa się do
1390 l.
Sportowa stylistyka pojazdu
znajduje odzwierciedlenie w jego wnętrzu. Tu możemy zaobserwować
poziomą linię obiegającą kierowcę i pasażera, elegancką tablicę
rozdzielczą oraz nowe materiały zastosowane we wnętrzu, m.in. listwa
dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona.
Klienci mają do wyboru aż cztery warianty siedzeń, a
przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję
masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio,
na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie
najważniejsze informacje na szybie, na wprost pola widzenia kierowcy.
Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z
pięcioma jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema
wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 218 KM do 333 KM. Wszystkie
spełniają normę Euro 6.
Trzylitrowy motor V6 w wersji "ultra", o mocy 218 KM, w połączeniu z napędem
na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co
odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W S7 Sportback montuje się topowy
silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 450 KM, wykorzystujący innowacyjną
technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach
dezaktywuje wybrane cylindry.
Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o
mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów
tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S
tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w nową
przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic.
W modelach o mocy powyżej 200 272 KM, stały napęd na cztery koła
quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób
przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
Nowe Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy
od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o
lekkiej konstrukcji.
Audi A7 Sportback posiada nawigację MMI Navigation
plus z panelem dotykowym MMI touch. Uzupełnieniem jest tu Audi connect.
Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe
pięciodrzwiowe coupé z internetem. Audi Phone Box pozwala na
skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową,
poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Wrażeń słuchowych
dostarczy system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang &
Olufsen.
Audi ma w ofercie również systemy wsparcia
kierowcy, w tym tempomat z automatyczną regulacją odległości między
poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop &
Go, znacznie ulepszony asystent jazdy nocą i system bezpieczeństwa Audi
pre sense. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny
asystent toru jazdy Audi active lane assist, ściśle współpracują za sobą tak, by zmiana pasa ruchu była jak najbezpieczniejsza.
moto.onet.pl
Komentarze
Prześlij komentarz