Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Nie tylko Quattro okryło Audi sławą


Audi 14/35 było najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem na początku XX wieku. I bardzo dzielnym - w latach 1912, 1913 i 1914 wygrywało Rajd Alpejski - najtrudniejszy wówczas wyścig długodystansowy. Utytułowany staruszek w sierpniu 2014 roku przyjedzie do Polski.
Audi coraz częściej sięga do swojej historii przypominając samochody, które kilkadziesiąt lat temu budziły pożądanie, wygrywały rajdy i wyścigi. Jednym z takich modeli - wystawionym podczas salonu Techno Classica w Essen w 2014 roku - jest Audi 14/35 typ C z 1919 roku. Model C produkowany był od 1911 roku przez założoną w 1909 roku w Zwickau przez Augusta Horcha firmę Audi. Był to luksusowy, bardzo zaawansowany technicznie samochód oferowany z różnymi typami nadwozia.
Wystawiony w Essen egzemplarz to typ C, produkowany od 1911 roku. Ogólem w latach 1911-1925 powstało 1116 egzemplarzy tego modelu (plus 326 ciężarówek zbudowanych na jego bazie). Auto ma silnik 4-cylindrowy o pojemności 3560 ccm i mocy 35 KM (stąd liczba 35 w nazwie modelu). 
35-konny silnik rozpędzał ważące 1750 kg auto do 80 km/h, spalał przy tym 16 litrów benzyny na 100 km. Ponieważ stacji benzynowych w początkach XX wieku nie było wiele, kierowca (czyli szofer) musiał wozić jej zapas - do tego służył ozdobny trójkątny kanister umocowany na stopniu między kołami.
Na tym samym stopniu umowana była tajemnicza skrzyneczka wykonana z blachy mosiężnej. To wytwornica acetylenu - palnego gazu, który wykorzystywano do oświetlenia samochodu. Gaz uzyskiwano w owej skrzyneczce zalewając karbid wodą. Audi 14/35 trzykrotnie - w latach 1912, 1913 oraz 1914 wygrywało Rajd Alpejski - najtrudniejszy w owym czasie wyścig długodystansowy. W 1914 r. zdobyło puchar alpejski na zawsze.
Audi 14/35 pojawi się w połowie sierpnia 2014 roku w Polsce na imprezie Motoclassic Wrocław organizowanej na zamku Topacz pod Wrocławiem.






                                                                                                  klasyki.auto-swiat.pl















Komentarze

Popularne posty