Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Odłączyć cylindry? Czemu nie...


Redukcję zużycia paliwa nawet o 20% może dać zastosowanie techniki "cylinder on demand" (COD). System odłączania cylindrów znalazł już zastosowanie w silnikach benzynowych 1.4 TFSI COD i 4.0 TFSI COD, a teraz także w jednostce W12 COD nowego Audi A8 L. Technika cylinder on demand (COD) jest uniwersalna. Zastosować można ją zarówno w silnikach czterocylindrowych z wtryskiem bezpośrednim, w jednostce V8 TFSI, a także w dwunastocylindrowym silniku wolnossącym. W każdym z nich, na wyższych biegach, od niskich do średnich obciążeń oraz niewielkiej i średniej prędkości, system automatycznie odłącza połowę cylindrów do momentu, dopóki kierowca nie doda więcej gazu. W aktywnych cylindrach sprawność wzrasta, ponieważ optymalne punkty ich pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń.
Proces przechodzenia w różne tryby pracy przebiega delikatnie, i wg producenta jest ledwo wyczuwalny. W modelach ośmiocylindrowych aktywne łożyska silnika mają w dużym stopniu kompensować wibracje, a system redukcji hałasu Audi Noise Cancellation (ANC) ma redukować niepożądane odgłosy, wytwarzając w fazie odłączonych cylindrów odpowiednie przeciwdźwięki. Zależnie od modelu, stosuje się albo jedno albo oba z tych rozwiązań. W jednostce 1.4 TFSI COD system odłącza drugi i trzeci cylinder, w przypadku silnika 4.0 TFSI - drugi, trzeci, piaty i ósmy. Odłączenie powoduje dezaktywację wtrysku i zapłonu. Tzw. elementy krzywkowe, przesuwane przez napędzane elektromagnetycznie trzpienie na wałku rozrządu, zamykają zawory. Wcześniej komory spalania napełnianie są jednak ponownie czystym powietrzem, by zmniejszyć ciśnienie w cylindrach.
W jednostce W12 o mocy 500 KM, zastosowano specjalny wariant techniki COD. Tutaj zawory pozostają otwarte. System najpierw dezaktywuje wtrysk i zapłon we wszystkich zaworach lewego rzędu, tak że silnik pracuje jako sześciocylindrowiec. Zanim temperatura w katalizatorze obniży się, cylindry lewego rzędu są znowu aktywowane, a prawego - dezaktywowane. W dłuższym cyklu, oba rzędy cylindrów są na przemian aktywne i nieaktywne. Wymiernym wynikiem zastosowania techniki COD ma być znaczna redukcja zużycia paliwa. Wg testów NEDC, w modelach RS 6 Avant i RS 7 Sportback o ok. 5%. Zamontowany w nich silnik 4.0 TFSI COD o mocy 560 KM, wg deklaracji zadowala się 9,8 l benzyny na 100 km. Natomiast jednostka napędowa 1.4 TFSI COD o mocy 140 KM ma zużywać średnio 4,7 l na 100 km. W testach NEDC odłączenie cylindrów daje oszczędność ok. 0,4 l. na 100 km, a przy umiarkowanej prędkości do 20%.

Komentarze

  1. Ja bym najpierw DOKŁADNIE sprawdził zawory w aucie, a dopiero później cylindry.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty