Wzrost sprzedaży Audi we wrześniu
Audi pobiło nowy rekord sprzedaży. We wrześniu nabywców znalazło 150 300 samochodów tej marki, czyli o 10 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 r. Łącznie od początku roku sprzedano niemal 1,2 mln pojazdów (wzrost o 7,6 proc.). Przedstawiciele marki podkreślają, że tak dobre wyniki są zasługą przede wszystkim modeli A3 Sportback, Q3 i Q5. Od stycznia do klientów trafiło 150 400 egzemplarzy całej gamy modeli A3, zaś przed dwoma tygodniami na europejski rynek wkroczyło A3 Limousine. W Chinach model ten pojawi się wiosną 2014 r. Na tamtejszym rynku popularnością cieszą się głównie SUV-y, dzięki czemu sprzedaż wzrosła aż o 28,2 proc. i wyniosła 45 530 sztuk. Modele Q3 i Q5 produkowane w Changchunie mają blisko 70-proc. udział w tym wskaźniku, natomiast popyt na A4 L wzrósł o 41,1 proc. Łącznie od początku roku w Państwie Środka sprzedaż wzrosła o 20,6 proc. do 358 213 samochodów. Dobry kurs Audi kontynuowało również w USA. We wrześniu sprzedano tam 13 065 aut (wzrost o 6,2 proc.). Lokomotywą sprzedaży był ponownie model Q5 (wzrost o 44,9 proc. do 3 628 sztuk). Od lipca na tamtejszym rynku dostępne jest Q5 z silnikiem TDI a w sierpniu do oferty dołączyła wersja sportowa SQ5 TFSI. W pierwszych trzech kwartałach 2013 r. kluczyki do nowych Audi odebrało 114 411 klientów. Wzrosty zanotowano również w Meksyku (od początku roku o 31,5 proc.) oraz w Brazylii (29,1 proc.). Sprzedaż Audi pnie się w górę w Europie. Na rodzimym kontynencie wzrosła ona o 3 proc. i wyniosła 74 350 sztuk. Szczególnie dobre wyniki miały miejsce w Wielkiej Brytanii (wzrost o 16,4 proc.), Holandii (11,8 proc.), Polsce (8,08 proc.) i w Niemczech (2,5 proc.). Spadki natomiast zanotowano w Hiszpanii (spadek o 1,4 proc.), Francji (7,3 proc.) i Włoszech (11,7 proc.). O ile w samym tylko wrześniu popyt wzrósł, to jednak od początku roku sprzedaż na Starym Kontynencie spadła o 1,6 proc. do 564 800 aut.
Komentarze
Prześlij komentarz