KIlka słów o V8 w RS7
Sercem RS 7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI, efekt praktykowanej przez Audi strategii downsizingu. Jednostka napędowa V8 biturbo mimo mniejszej niż dotychczas w podobnych modelach pojemności skokowej liczącej 3993 cm3, generuje większą moc. 560 KM dostarczanych jest w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.
Wysokoobrotowa jednostka zorientowania jest na niewielkie straty towarzyszące wymianie i przepływowi mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona ssąca głowic cylindrów znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa - wewnątrz. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, wytwarzające do 1,2 bara ciśnienia ładowania, osadzono wraz z ich intercoolerami pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Osiągi Audi RS 7 Sportback mówią same za siebie: Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h. Nowy, topowy model serii A7 zużywa w cyklu NEDC średnio 9,8 litra paliwa na 100 km. Wśród wielu rozwiązań technicznych zapewniających wysoką efektywność Audi RS 7 Sportback, szczególną rolę odgrywa system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent.
Komentarze
Prześlij komentarz