Pomysłowośc to pieniądz :)
Dzięki programowi racjonalizatorskiemu Audi wprowadzono szereg rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach marki. Udało się przez to zaoszczędzić ponad 71 mln euro.
- Każdy członek załogi Audi wie najlepiej, jak możemy jeszcze wydajniej optymalizować procesy w naszych zakładach. W ubiegłym roku kreatywne pomysły i propozycje zmian racjonalizatorskich przedstawiło 21 424 pracowników, czyli ponad 45 proc. zatrudnionych w niemieckich fabrykach Audi. Zaprezentowano 28 271 pomysłów, z których 16 011 zastosowano w praktyce - powiedział Thomas Sigi, szef kadr i zatrudnienia.
- Nawet pomysły o pozornie niewielkim znaczeniu mogą stać się impulsem do dużych zmian w całej firmie - dodał Wolfgang Andrea, kierownik Działu Zmian i Racjonalizacji. Program Audi zyskuje uznanie w branży - w zeszłym roku Niemiecki Instytut Mikroekonomii przyznał mu nagrodę już po raz ósmy.
Przykładowym pomysłem który wszedł w życie dotyczy termoizolatorów w tunelu wału napędowego A4. Dotychczas w pojazdach napędzanych benzyną stosowano inne termoizolatory niż w autach napędzanych olejem napędowym. Jeden z pracowników zaproponował, by termoizolatory stosowane w autach z silnikiem wysokoprężnym stosować we wszystkich wariantach modelu. Jest to nie tylko tańsze, ale też zapewnia lepszą termoizolację. Redukuje koszty produkcji i upraszcza magazynowanie i logistykę.
Pomysłowość pracowników jest nagradzana premiami. W 2012 r. przeznaczono na ten cel 6,7 mln euro.
Komentarze
Prześlij komentarz