Nowe Audi z rodziny "Q"
Mlekodajnych
krówek nigdy za wiele - z takiego właśnie założenia wychodzi Grupa Volkswagena,
która dba o ofertę każdego producenta ze swojej rodzinki obserwując
jednocześnie rynkowe trendy. Tym razem u producenta z Ingolstadt pojawi się
nowy SUV - Audi Q8.
Oczywiście
nie spodziewajmy się premiery za pół roku - to dopiero założenia i plany, ale
znając giganta z Wolfsburga, za chwilę znajdą się podzespoły do budowy nowego modelu, a chodzi
o Audi Q8. Na chwilę obecną najciekawszy kąsek dla Volkswagena, czyli
Alfa Romeo nie jest na sprzedaż, ale dopóki się to nie zmieni, trzeba zająć się
czymś innym.
I tak po
krótkiej obserwacji rynku panowie z VW doszli do wniosku, że w Audi powinien
pojawić się kolejny SUV, który tym razem miałby napsuć krwi Land Roverowi i
jemu Range Roverowi. Niestety Porsche Cayenne, Audi Q7 i nadchodzący Bentley
EXP 9 to dla koncernu Volkswagena za mało, dlatego też już wkrótce powstanie model Audi Q8.
Czy będzie
to model jeszcze większy od Q7? Spoglądając na strategię układania nazw dla
nowych modeli z terenowym zacięciem w Audi można się nieco zmieszać. SUV-y Audi
dostają literkę Q oraz numerek - nieparzyste cyferki trafiają do normalnych
wersji aut tj. Q3, Q5 oraz Q7, natomiast parzyste przypisywane są do wersji o
większym zacięciu sportowym, czyli Q4, Q6 oraz nowe Q8.
Morał z
tego taki, że model Q8 nie będzie typowym, wielkim i luksusowym SUV-em, ale bardziej stylowym dużym crossoverem, być może z
nadwoziem typu coupe. Mówi się również, że Audi Q8 jest już w dość
zaawansowanym stadium rozwoju, więc na najbliższych salonach możemy się
spodziewać wersji przedprodukcyjnej.
Serwis
Carscoop donosi, że Audi planuje produkować 25 tysięcy sztuk rocznie, zaś za
podstawę posłuży platforma nowej generacji z dużą ilością aluminium i tworzyw
lekkich. Takie rozwiązanie pozwoli odchudzić auto nawet o 300 kg w porównaniu do
obecnego modelu Q7. Pod maską pojawią się najprawdopodobniej silniki V6 i V8 w
wersjach benzynowych i Diesla, zaś najmocniejsza wersja RS wypluje z siebie
około 550 KM.
Na zdjęciach Audi Steppenwolf Concept z 2001 roku.
Komentarze
Prześlij komentarz