Małe zmiany w DTM
Dwa pięćdziesięciopięcio minutowe wyścigi plus jedno okrążenie, będą obowiązywać podczas tegorocznego sezonu wyścigowego serii DTM oraz odmienne zasady podczas pit stopów. Przez ostatnie dwa sezony kierowcy rywalizowali w sobotnich wyścigach przez czterdzieści minut, natomiast w niedzielnych rywalizacjach przez pełną godzinę, jednak tylko w drugim wyścigu kierowcy byli zobowiązani na przymusowy zjazd do alei serwisowej, co mogło diametralnie zmienić strategię przyjętą przed rywalizacją.
Nowa formuła wyścigowa serii DTM zakłada dwa pięćdziesięciopięcio minutowe wyścigi i podczas obu rywalizacji kierowcy będą musieli pojawić się w boksach na zmianę opon, których na weekend będą mieli jedynie osiem zestawów, oferujących większą przyczepność, lecz także większą degradację. Zmianie uległy także pit stopy, podczas których w sezonie 2017 będzie obowiązywała ograniczona liczba mechaników pracujących przy zmianie opon oraz tylko jeden pistolet do odkręcania kół, co według promotora ITR ma pozwolić na bardziej ekscytujące wyścigi i różne strategie.
Zespoły w obecnym sezonie nie będą mogły używać także koców grzewczych dla opon przygotowanych na weekend, co będzie skutkowało mniejszą przyczepnością zaraz po wyjeździe z garażu i większymi zmaganiami kierowców za kierownicą. Nowy format wyścigów zachęca do twórczych strategii i wysoce perfekcyjnego sportu od strony zespołów i kierowców - powiedział Florian Zitzlsperger, członek zarządu ITR.
Mistrz serii DTM Marco Wittmann dodał: Pit stopy ze zmianą opon w obu wyścigach, w połączeniu z nowymi oponami firmy Hankook oraz zakazem używania koców grzewczych, da wyraźnie bardziej taktyczne opcje i mam nadzieję, że także więcej manewrów wyprzedzania i akcji dla naszych fanów. Wolne sesje treningowe, jak i kwalifikacje pozostają bez zmian.
Tak będzie wyglądał weekend DTM:
Piątek
Trening 1: 30 minut
Sobota
- Trening 2: 30 minut
- Kwalifikacje do wyścigu 1: 20 minut
- Wyścig 1: 55 minut plus jedno okrążenie
Niedziela
- Trening 3: 30 minut
- Kwalifikacje do wyścigu 2: 20 minut
- Wyścig 1: 55 minut plus jedno okrążenie
motorsportgp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz