Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Szykuje się powrót legendarnego 1.4 TDI w VAGu


Niebawem na rynku pojawi się nowy silnik 1.4 TDI. Zakres zmian w stosunku do poprzedniej wersji, znanej z Audi A2 jest szeroki. Czy charakteryzuje się nowy motor?
Nowy silnik 1.4 TDI, to obok czterocylindrowego motoru dwulitrowego, druga jednostka napędowa, w której zastosowano koncepcję Modułowej Budowy Silnika Diesla (MDB) koncernu Volkswagen. Ten trzycylindrowy silnik, który wkrótce pojawi się w produkcji seryjnej, będzie miał poprzeczną pozycję montażową. Jego pojemność skokowa to 1422 cm3. Skok tłoka, 95,5 mm, jest taki sam jak w 2.0 TDI, choć przekrój cylindra zmniejszono z 81 do 79,5 mm. Rozstaw cylindrów wynosi 88 mm.
W odróżnieniu od poprzedniej jednostki, do roku 2005 montowanej w Audi A2, nowy 1.4 TDI ma lekką skrzynię korbową ze stopu aluminiowo-krzemowego – rzadkość wśród bezpośredniej konkurencji modelowej. Skrzynia korbowa powstaje w procesie odlewania grawitacyjnego do form trwałych, co zapewnia szczególnie dużą wytrzymałość, gęstość i jednolitość materiału. Specjalne przetłoczenia i detale urządzeń peryferyjnych silnika minimalizują emisję hałasu.

Skrzynia korbowa waży jedynie 17 kg. O 12 kg mniej niż stosowany wcześniej blok z odlewu żeliwnego. Łączny ciężar silnika to 132 kg. Żeliwne tuleje tłoków o cienkich ściankach są łączone termicznie. Zredukowano też ciężar samych tłoków i korbowodów. Pracę tłoków, kontur pierścieni i napięcie wstępne na pierścieniach zorientowano na minimalne tarcie.

Wałek wyrównoważający rotuje w kierunku przeciwnym do rotacji wału korbowego. Jego napęd zintegrowano z tzw. duopompą, czyli zespołem pompy olejowej i pompy próżniowej umieszczonym w jednej obudowie. Pompa olejowa ma trzy poziomy sprężania, uruchamiane zależnie od potrzeb. Kolejny element zwiększający efektywność to oddzielenie obiegu cieczy chłodzącej bloku cylindrów i głowicy silnika. Obieg bloku można wyłączyć w fazie rozgrzewania silnika – wtedy aktywny jest tylko obieg głowicy, który zaopatruje także wymiennik ciepła ogrzewania wnętrza pojazdu. Takie zarządzanie temperaturą sprawia, że silnik 1.4 TDI po zimnym starcie szybko uzyskuje właściwą temperaturę pracy.

W napędzie wałka rozrządu zastosowano złożone łożyska igiełkowe. Wałki umieszczone są w osobnej ramie. Całość łączy się ze sobą w procesie produkcji silnika. Nowy moduł sterowania zaworami łączy w sobie dużą wytrzymałość i mały ciężar.

System wtrysku Common Rail wytwarza 2000 barów ciśnienia systemowego. Zawory magnetyczne otwierają i zamykają iglice dysz siedmiootworowych wtryskiwaczy. Wysokie ciśnienie umożliwia jeszcze dokładniejsze rozpylanie oleju napędowego w komorach, a tym samym jeszcze bardziej efektywne spalanie, powodujące mniejszą emisję spalin.

Turbosprężarka w nowym silniku 1.4 TDI ma pneumatycznie przestawiane łopatki koła turbiny. Chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler), korzystającą z własnego obiegu chłodzenia cieczą, zamontowano przy głowicy silnika. Niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (AGR), także chłodzony cieczą, uchodzi bezpośrednio przed sprężarką. Redukuje emisję tlenku azotu przy rozgrzanym silniku oraz przy średnich i wysokich obciążeniach, podczas gdy niechłodzony wysokociśnieniowy system recyrkulacji spalin AGR jest odpowiedzialny przede wszystkim za fazę po zimnym starcie. Nowy silnik spełnia wymogi normy Euro 6. Cały układ oczyszczania spalin, dzięki swej kompaktowej budowie, zorientowany jest na minimalne straty wynikające z przepływu.
Jednostka napędowa 1.4 TDI generuje moc 66 kW (90 KM) i maksymalny moment obrotowy 230 Nm, dostępny w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.









                                                                                                       mojafirma.infor.pl
    

Komentarze

Popularne posty