Audi MediaTV

Audi Info



 
FANI AUDI!!!
------>IN ENGLISH ABOUT ACTA2<-----

WALKA Z ACTA2 JESZCZE SIĘ NIE SKOŃCZYŁA. W CAŁEJ UE DYREKTYWA ACTA2 JEST W FAZIE IMPLEMENTACJI, CZYLI PRZEKSZTAŁCANIA JEJ W USTAWĘ NA CO WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ 2 LATA (OD KWIETNIA 2019). DLATEGO MUSIMY WALCZYĆ CAŁY CZAS. CZYTELNIKU BLOGA - DZIAŁAJ, BO CENZURA DOTYCZY CIĘ JUŻ DZIŚ, TU I TERAZ, A PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE GORSZA. OBSERWUJ GRUPĘ "STOPACTA2 POLSKA" NA FACEBOOKU.
Komuniści z Brukseli znów chcą zabrać NAM WSZYSTKIM wolny internet. W jaki sposób? Cenzurując wszystko co się da, od informacji, przez rozrywkę i na edukacji pewnie kończąc. Jest jeszcze szansa by zniszczyć ACTA2. ------>Więc jeśli możesz to podpisz WAŻNĄ petycję (link tutaj), udostępnij gdzie się da<------, uświadom kogo się da, obserwuj profil StopActa2Poland na Facebooku, wyrażaj sprzeciw. Dzięki!!!
----->WAŻNE INFO O ZASIĘGU "StopACTA2"<------
----->StopACTA2.Poland na Facebooku<-----
----->www.stopacta2.org<-----
---------->ACTA2 - o co tu chodzi?<----------INTERNAUTO WEJDŹ KONIECZNIE<-------------
#SaveYourInternet
#StopActa2Poland
#Acta2 





Kuba Giermaziak ujarzmia S3 Limousine


Moc 300 KM, napęd na cztery koła, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 s, a do tego kierowca wyścigowy. Kuba Giermaziak specjalnie dla nas testował na torze Audi S3 limousine.
Po raz pierwszy kompaktowe Audi oferowane jest w wersji trzybryłowej. Może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pod maską sedana znajduje się aż 300-konny benzynowy silnik 2.0 TFSI. Jednostka, której turbosprężarka wytwarza ciśnienie 1,2 bara wyposażona jest w intercooler, wtrysk bezpośredni i system zmiennych faz rozrządu. Dzięki niej S3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Druga wartość mogłaby być znacznie wyższa, ale jest ograniczona elektronicznie.
Za przenoszenie mocy na koła odpowiedzialny są dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic oraz napęd na cztery koła (quattro). Kierowca może przełączać przekładnię S tronic w dwóch trybach automatycznych D i S lub operować nią samodzielnie, przekładając biegi za pomocą opcjonalnych manetek przy kierownicy. Trzeba przyznać, że zmiana biegów zarówno w trybie manualnym jak i automatycznym odbywa się błyskawicznie. Dodatkowo dzięki systemowi Audi drive select, który dysponuje 5 programami jazdy można zmieniać oprogramowanie przekładani – w trybie efficiency skrzynia zmienia biegi przy niskiej prędkości obrotowej, a wtrybie sport znacznie później i szybciej. Przy dynamicznym starcie, dzięki funkcji Launch Control moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. By ją uruchomić skrzynię niegów należy ustawić w tryb automatyczny S lub manulany, wyłączyć system ESP, a następnie nacisnąć pedał hamulca i gazu. Po puszczeniu hamulca auto wystrzeliwuje jak z procy bez zbędnego poślizgu kół. Kolejną cechą dwusprzęgłowej skrzyni S tronic to funkcja wolnego biegu, która pozwala oszczędzać paliwo. Wolny bieg uaktywnia się, gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Pewnym mankamentem skrzyni S tronic jest dość brutalna praca sprzęgła podczas ruszania. Nawet w trybie efficiency próba delikatnego ruszenia spod świateł kończy się mocnym szarpnięciem autem. Na torze nam to nie przeszkadzało, ale w ruchu miejskim już tak. W S3 seryjnie montowany jest stały napęd na cztery koła (quattro) z nowym hydraulicznie sterowanym sprzęgłem płytkowym z elektroniczną blokadą (odpowiada za międzyosiowy rozdział napędu). Większą część kieruje na oś przednią. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wówczas moment kierowany jest stopniowo na oś tylną.
Do znakomitych osiągów auta dostosowano podwozie. Sportowe zawieszenie S obniża karoserię modelu S3 limousine o 25 mm, w porównaniu z Audi A3 limousine. Testowy pojazd wyposażono w opcjonalny elektromagnetyczny układ kontroli zawieszania Audi magnetic ride. W tłokach amortyzatorów cyrkuluje tu syntetyczny olej, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. Kiedy w cewce pojawi się napięcie, powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek – ustawiają się one poprzecznie do kierunku cyrkulacji oleju, hamując jego przepływ przez kanały tłoków. Dzięki Audi magnetic ride kierowca może wybrać (za pośrednictwem przycisku Audi drive select) odpowiednią dla siebie sztywność amortyzatorów. W trybie pracy „auto”, Audi S3 Limousine porusza się w sposób bardzo wyrównany, a w trybie „comfort” – w sposób stosunkowo miękki. W trybie „dynamic” zachowuje się sportowo i sprężyście. Odpowiednio zdefiniowane usztywnienie kół sprawia, że zachowanie pojazdu w zakręcie jest bardziej neutralne, a jego reakcja jeszcze bardziej precyzyjna. 
Do sprawdzenia możliwości obu samochodów wykorzystano płytę lotniska w Ułężu koło Ryk. Na okręgu ustawiono szykany w taki sposób, żeby nie tylko poznać przyspieszenie testowanych pojazdów, lecz także porównać ich trakcję. Testowane Audi S3 limousine uzyskało czas 55,38 s. Dla porównania VW Golf R (za kierownicą K. Giermaziak) z 300-konnym silnikiem przejechał tą próbę w czasie 55,15 s.





 
                                                                           auto-świat.pl   








 

Komentarze

Popularne posty