Długa droga R18 e-tron quattro do perfekcji.
14 i 15 czerwca 2014 r. odbędzie się słynny, 24-godzinny wyścig Le Mans. Audi przebyło długą drogę aby przygotować bolid, który wystąpi w tych zawodach. Pierwsza koncepcja R18 e-tron quattro narodziła się krótko po zwycięstwie Audi w Le Mans 2012 r., pomimo, że nie nakreślono jeszcze nowych reguł wyścigu. W październiku 2012 r. odbyły się pierwsze próby w tunelu aerodynamicznym a dwa miesiące później rozpoczęły się prace konstrukcyjne. R18 e-tron quattro składa się z ponad 4 200 pojedynczych części - prawie każdą zaprojektowano i stworzono od nowa.
Na początku 2013 r. podjęto decyzję, że model będzie wyposażony w reflektory laserowe. Nad tym rozwiązaniem pracowały przez kilka lat działy wdrożeniowe Audi. W marcu 2013 r. z kolei rozpoczęła się produkcja pierwszych komponentów R18, a zaraz potem rozpoczęły się próby na stanowiskach kontrolnych i na torze. Po trzech miesiącach odbyły się testy nowych opon oraz silnika V6 TDI.
W lipcu ubiegłego roku rozpoczęto testy na symulatorze, a we wrześniu stworzono pierwszy prototyp. 8 października 2013 r. miała miejsce pierwsza jazda próbna na torze, zwana także "roll out", a 18 grudnia R18 e-tron quattro miał swoją premierę światową w Ingolstadt. Marka ma już opracowany plan dalszych działań - od stycznia do maja bolid będzie poddawany próbom na dalszych torach. Pod koniec lutego musi zakończyć się podstawowa homologacja nowego pojazdu klasy LMP1 - następnie, w 30-godzinnym teście sprawdzona zostanie wytrzymałość. Od tej chwili nie będą już wprowadzane żadne zmiany elementów konstrukcyjnych i ropozcznie się ostateczny montaż bolidów i silników.
moto.wp.pl

Komentarze
Prześlij komentarz