A teraz czapki z głów, bo rodzina RS na już 20 lat :D
Minęło 20 lat od debiutu Audi Avant RS2, pierwszego modelu w sportowej rodzinie RS. Z tej okazji Audi wprowadza limitowaną edycję RS4 Avant Nogaro Selection. Audi Avant RS2 było przełomowym autem jak na tamte czasy. Nikomu nie przyszłoby do głowy, aby z rodzinnego auta uczynić sportowca. Oprócz Audi. Rodzinne kombi powstało w 1994 we współpracy z Porsche. Inżynierowie wspólnie rozwijali RS2 stąd elementy ze Stuttgartu: pompa paliwa, układ hamulcowy, elementy zawieszenia, osprzęt silnika, felgi, lusterka, kierunkowskazy i przede wszystkim kultowy niebieski lakier Nogaro - rzypominał o dwóch wielkich zwycięstwach Franka Bieli we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torze w Nogaro, w roku 1993. Pod maską Audi RS2 Avant znajduje się pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 litra. Moc 315 KM zawdzięcza dużej turbosprężarce, wysokiemu ciśnieniu doładowania, poszerzonym kanałom dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm jest wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi. Audi oferowało model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taśmy zjechało 2908 egzemplarzy – więcej niż początkowo planowano.
Po 20 latach od premiery Avant RS2, Audi wprowadza do oferty
limitowaną edycję RS4 Avant Nogaro Selection. Kombi otrzymało specjalny
niebieski lakier Nogaro, obramowanie i osłony chłodnic oraz relingi na
dachu otrzymały czarny kolor, a zaciski hamulcowe odcień czerwony. Dwie
owalne osłony końcówek rur wydechowych, w czerni o wysokim połysku, to
charakterystyczne ujście sportowego układu wydechowego nawiązujące do RS2. Sercem RS4 Avant Nogaro Selection jest silnik wolnossący V8, o pojemności 4.2 litra. Jednostka 4.2 FSI generuje 450 KM mocy
przy 8250 obr./min. Wyposażony w nią jubileuszowy samochód przyspiesza
od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono
do 280 km/h. Zużywa średnio 10,7 l paliwa na 100 km. Kombi
wyposażone jest oczywiście w napęd quattro. Podczas normalnego trybu
jazdy, kompaktowy i lekki dyferencjał rozdziela momenty pomiędzy
przednią i tylną osią w stosunku 40:60. W razie potrzeby może temu
podziałowi nadać szerszy zakres: do 70 procent sił może zostać
przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tył pojazdu. Limitowana seria Audi RS4 Avant otrzymała
specjalne wnętrze: czarno-niebieskie sportowe fotele, elementy
dekoracyjne wykonane z włókna węglowego i emblematy Nogaro Selection
Podobnie jak w RS2.
Premiera modelu odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie na początku marca 2014.
topgear.com.pl














Komentarze
Prześlij komentarz