Przewaga dzięki technice...
Postanowiłem zapoczątkować serię postów "Przewaga dzięki technice..." dotyczących konceptów Audi, dzięki którym marka doszła do perfekcji którą mamy okazję dziś oglądać. Co jakiś czas będę umieszczał artykuły o ciekawych prototypach z Ingolstadt. Być może będzie to akurat piątek (po % mogę jakiś koncept pominąć dlatego wolę to zrobić przed weekendem :P). Dziś przyjrzyjcie się autku Karmann Asso di Picche.
Na początku lat 70. ubiegłego wieku Audi, a dokładniej Karmann, zlecił znanemu na całym świecie projektantowi samochodów Giorgietto Giugiaro, wykonanie prototypu auta sportowego. Włoski stylista zabrał się do prac nad czymś zupełnie nowym, czteroosobowym, trzydrzwiowym hatchbackiem o bardzo charakterystycznych kształtach. Projekt o nazwie Asso di Picche (wł. as pik) powstał finalnie w 1973 roku i zbudowany został na bazie Audi 80 generacji B1. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że stylista lub styliści, którzy pracowali nad tym prototypem, bardzo mocno inspirowali się swoją wcześniejszą pracą, konceptem o nazwie Boomerang, który markowany był logo Maserati.
Audi Karmann Asso di Picche zostało zaprezentowane na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1973 roku, gdzie zwróciło na siebie sporą uwagę. Ciekawie zaprojektowano wnętrze, dwuramienna kierownica wyposażona była w trzy charakterystyczne koła, deska rozdzielcza o kształcie tuby z wyciętymi prostokątami, a skórzana tapicerka zaskakiwała sakwami w boczkach drzwiowych. Wprawdzie model ten nigdy nie trafił do produkcji, jednak miał bardzo istotny wkład w późniejsze auta z grupy Volkswagena. Charakterystyczny tylny pas czy nawet sylwetka Asso di Picche stała się wzorcem dla projektantów Volkswagena Scirocco pierwszej generacji.
Na początku lat 70. ubiegłego wieku Audi, a dokładniej Karmann, zlecił znanemu na całym świecie projektantowi samochodów Giorgietto Giugiaro, wykonanie prototypu auta sportowego. Włoski stylista zabrał się do prac nad czymś zupełnie nowym, czteroosobowym, trzydrzwiowym hatchbackiem o bardzo charakterystycznych kształtach. Projekt o nazwie Asso di Picche (wł. as pik) powstał finalnie w 1973 roku i zbudowany został na bazie Audi 80 generacji B1. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że stylista lub styliści, którzy pracowali nad tym prototypem, bardzo mocno inspirowali się swoją wcześniejszą pracą, konceptem o nazwie Boomerang, który markowany był logo Maserati.
Audi Karmann Asso di Picche zostało zaprezentowane na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1973 roku, gdzie zwróciło na siebie sporą uwagę. Ciekawie zaprojektowano wnętrze, dwuramienna kierownica wyposażona była w trzy charakterystyczne koła, deska rozdzielcza o kształcie tuby z wyciętymi prostokątami, a skórzana tapicerka zaskakiwała sakwami w boczkach drzwiowych. Wprawdzie model ten nigdy nie trafił do produkcji, jednak miał bardzo istotny wkład w późniejsze auta z grupy Volkswagena. Charakterystyczny tylny pas czy nawet sylwetka Asso di Picche stała się wzorcem dla projektantów Volkswagena Scirocco pierwszej generacji.
Komentarze
Prześlij komentarz