Nie ma co się łamać ;)
Toyota wygrała 6-godzinny wyścig na pustynnym torze Sakhir w Bahrajnie, ostatnią tegoroczną eliminację Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC). Zawody padły łupem załogi Anthony Davidson / Sebastien Buemi / Stephane Sarrazin. Prototyp TS030 HYBRID oznaczony numerem 8 triumfował z 70-sekundową przewagą nad trio Benoit Treluyer / Marcel Fassler / Andre Lotterer w Audi R18 e-tron quattro nr 1. Początkowo prowadziła startująca z pole position Toyota nr 7 załogi Alexander Wurz / Nicolas Lapierre / Kazuki Nakajima, ale pod koniec drugiej godziny wyścigu wysiadł jej silnik i nie osiągnęła mety. Odpadło także drugie Audi, załogi nr 2 - Tom Kristensen / Loic Duval / Allan McNish. Mistrzowie świata kategorii LMP1 zajmowali drugie miejsce, gdy tuż przed półmetkiem zawodów ich maszynę dopadła awaria układu przeniesienia napędu. Pierwsze Audi w rękach Fasslera później próbowało gonić liderującą Toyotę nr 8, ale kara przejazdu przez aleję serwisową za wyprzedzanie przy żółtej fladze przygasiła Szwajcara. Defekt jednostki napędowej miała także Lola nr 12 zespołu Rebellion Racing, wobec czego najniższy stopień podium przypadł zwycięzcy w kategorii LMP2. Okazała się nim załoga nr 26 - John Martin / Mike Conway / Roman Rusinow, jadąca prototypem ORECA 03 stajni G-Drive/Delta-ADR. Mistrzami świata LMP2 zostali natomiast Bertrand Baguette, Martin Plowman i Ricardo Gonzalez, którzy samochodem Morgan teamu OAK Racing wywalczyli na Sakhir czwartą pozycję w swojej klasie. W GTE Pro triumfowali Gianmaria Bruni oraz Toni Vilander za kółkiem Ferrari F458 Italia. Bruni, którego na ten wyścig rozdzielono ze stałym partnerem Giancarlo Fisichellą, dzięki wygranej w Bahrajnie sięgnął po Puchar Świata dla najlepszego kierowcy GT. Przewodzący klasyfikacji generalnej przez finałową eliminacją sezonu Stefan Mucke i Darren Turner nie osiągnęli dziś mety, ponieważ ich Aston Martin Vantage GTE w czwartej godzinie zawodów miał awarię silnika. Aston Martin za to wygrał kategorię GTE Am. Nicki Thiim (mistrz Porsche Supercup), Christoffer Nygaard oraz Kristian Poulsen zwyciężyli modelem Vantage V8, odnosząc trzeci triumf tego roku. Mistrzami świata GTE Am zostali jednak Jamie Campbell-Walter i Stuart Hall, którzy takim samym wozem dojechali piąci.





Komentarze
Prześlij komentarz