Audi A3 Limousine - wydłużony hatchback klasy premium
Audi A3 Limousine wyposażone w silnik 1.4 TFSI
i sześciobiegową, manualną skrzynię biegów kosztuje 100 370 PLN. W jego
standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. zawieszenie dynamiczne,
system ESC, komputer pokładowy, podłokietni, funkcję Start/Stop z
systemem rekuperacji czy pięcioramienne obręcze 17” kół wykonane ze
stopów metali lekkich.
Najnowszy model mierzy 4,46 m długości i 1,80 m
szerokości, jest więc o 11 mm szerszy niż A3 Sportback. Wysokość auta to
1,42 m, a rozstaw osi wynosi 2,64 m.
Nowy rywal Mercedesa CLA z wyglądu przypomina
wersję Sportback i czerpie od niej także gamę jednostek napędowych.
Najbardziej ekonomicznym wśród silników A3 jest 2-litrowy motor TDI
produkujący 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Spalanie tej jednostki
wynosi 4,1 l/100 km.
Z kolei z 1,8-litrową jednostką TFSI produkującą
180 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego A3 spala 5,6 l/100 km, a
przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy. Maksymalna prędkość to
235 km/h.
W gamie znajdzie się również TFSI o pojemności
1,4 litra i mocy 140 KM wyposażony w system dezaktywacji dwóch z
czterech cylindrów. Taka operacja trwa od 13 do 35 milisekund.
System jest aktywowany, kiedy silnik pracuje w
zakresie obrotów od 1400 do 4000 obr./min, a moment obrotowy zawiera się
w granicach 25 - 75 Nm. Odpowiednio mocne wciśnięcie pedału gazu
natychmiast włącza dwa niepracujące cylindry.
Przy niskim lub średnim obciążeniu motoru, system
wyłączy cylindry numer 2 i 3, co pozwoli zaoszczędzić ok. 0,4 litra
benzyny na każde 100 km. W połączeniu z systemem start/stop zużycie
spadnie nawet o 0,6 l/100 km.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tej wersji
zajmuje pojazdowi 8,4 sekundy, a spalanie to 4,7 l/100 km. Do wyboru
jest sześciobiegowa skrzynia manualna lub automat S tronic z podwójnych
sprzęgłem. Audi wyposażyło model w system multimedialny MIB z nawigacją,
64 GB dyskiem, DVD, kontrolą głosową i 7 calowym wyświetlaczem.
Ja osobiście nie popieram A3 w sedanie, bo z jednej strony po co ten model skoro jest A4. No ale cóż, motoryzacja wyznaczyła nowy trend, w którym jest m. in. Mercedes CLA. A żeby trwać w rynku i się w nim utrzymać trzeba za tymi trendami nadążać. Wielu ludziom i A3 lekko wydłużona się spodoba ;). Ciekaw jestem czy Audi pokaże A3 Limousine na tegorocznym IAA.
Komentarze
Prześlij komentarz